Woningontruiming Best

Heeft u een woningontruiming in Best ophanden? Bent u daarom op zoek naar een ontruimingsdienst uit de regio? Dat is absoluut niet vreemd, want er zijn veel mensen die een ontruimingsopdracht hebben, waarvoor ze een bedrijf willen inhuren.

Meestal komt dat, omdat een woningontruiming uitbesteden niet enkel gemak met zich meebrengt, maar ook gewoon weg te zwaar is om het zelf uit te voeren. Daarnaast heeft u materieel nodig, zoals een bus of aanhanger om de woning leeg te maken. Organisatorisch is het leeghalen van een woning ook niet gemakkelijk. Dit zijn enkele redenen, waarom mensen een boedelruiming uitbesteden.

Mensen die te maken hebben met een woningontruiming na overlijden hebben het daarnaast vaak nog extra zwaar, omdat ze een woning van een overleden dierbare moeten leegmaken. Zij hebben te maken met fysiek zwaar werk, als ook emotionele last. Dat komt als nabestaande vaak nog bovenop al het andere regelwerk dat een overlijden met zich meebrengt en uiteraard ook de rouwverwerking.

Uiteraard is het budget voor het leeghalen van een woning ook belangrijk. Het is daarom belangrijk om exact te weten wat de woningontruiming kosten in Best zijn. Wij kunnen snel duidelijkheid hierin verschaffen. Dan kunt u daarna bepalen of u ons inschakelt of dat u het liever zelf doet. Wilt u zelf de woning ontruimen bekijk dan onze bespaartips. Deze zijn ook handig voor als u zelf aan slag wil met het ontruimen van een woning.

Start de gratis en vrijblijvende offerteaanvraag om snel te weten te komen wat een woningontruiming in Best voor uw situatie gaat kosten

Bladwijzer:

Woningontruiming Best

Wanneer een woningontruiming uitbesteden?

Veel mensen twijfelen of ze een woningontruiming moeten uitbesteden of niet. Het ontruimen van een woning is immers een fysiek zware klus. Daarnaast zit u met het probleem: wat moet er de spullen gebeuren en waarheen ermee. Naast het harde werk heeft u ook nog eens een vervoersmiddel nodig om de spullen te verplaatsen.

Voor mensen die te maken hebben met het leeghalen van een woning na overlijden is het vaak nog eens extra moeilijk. Het is immers niet leuk om een woning leeg te maken van een dierbare die u heeft verloren.

Hierboven staan allemaal twijfelpunten die de kop op steken als je met een woningontruiming in Best bent belast.

Als u van mening bent dat u de woning niet zelf kunt leeghalen dan is het verstandig om eens rond te kijken. Als er genoeg budget is dan is dit een extra reden om eens contact op te nemen met een woningontruimer.

Moet u een huurwoning leeg opleveren dan is dit ook een reden om te kijken of een ontruimingsbedrijf mogelijk een optie. De huurwoning kan dan sneller opgeleverd worden, waardoor u op doorlopende woonlasten bespaart.

Bij een koopwoning heeft u mogelijk meer tijd om de woning leeg te ruimen. Als u de koopwoning echter snel wil verkopen, iets dat veel mensen willen, omdat het toch een extra zorg is, dan is dit ook een reden om eens contact op te nemen met een ontruimingsbedrijf. Als je sneller een koopwoning kunt verkopen dan bespaar je uiteindelijk ook op woonlasten, maar niet te vergeten hoeft u ook geen onderhoud meer te plegen, zoals de tuin op orde te houden. Uiteraard brengt een leegstaande koopwoning ook extra risico’s met zich mee, zoals vandalisme.

Soms wordt er een executeur testamentair aangesteld via het testament. In dit geval kan het een uitkomst zijn voor diegene om een woningontruiming in Best uit te besteden. Hiermee voorkomt hij of zij extra werk en is niet belast met het organiseren dan wel uitvoeren van het leegmaken van de woning.

Weten wat een woningontruiming in Best kost?

ontvang een gratis en vrijblijvende offerte

Wat kost een woningontruiming in Best?

Dit is een typische vraag die meeste mensen die een moeten begeleiden of uitvoeren stelt. De reden hiervoor is dat een boedelruiming niet elke dag voorkomt.

Het is dan ook niet gek als u zich afvraagt wat een woningontruiming in Best kost. Om snel antwoord op deze vraag te krijgen kunt u het beste een offerteaanvraag starten. Deze is vrijblijvend en gratis en precies toegespitst op uw situatie.

De kosten worden berekend aan de hand van een aantal belangrijke punten. Verderop in dit hoofdstuk vindt u een paragraaf genaamd Prijsopbouw van een ontruiming. Dan ziet u hoe de kostenverdeling eruit ziet van een woning ontruiming.

In een andere paragraaf hierover kunt u in de vorm van een tabel zien wat de gemiddelde kosten voor een bepaalt type woningontruiming is. Deze heet: Gemiddelde kosten per soort woningontruiming.

Om de kosten te bepalen van een woning ontruiming moet eerst duidelijk worden om hoeveel en welke spullen het gaat. Als er veel overbodige inboedel en huisraad is dat afgevoerd moet worden naar een stortplaats dan zullen de kosten hoger zijn dan als er weinig van dit soort spullen staat. De aard van de spullen is ook belangrijk. Als er veel spullen staan die van een materiaal gemaakt zijn waarbij het duur is om ze af te voeren dan zullen de kosten hoger zijn dan als er spullen staan die weinig afvoerkosten met zich meebrengen.

De locatie is ook van belang. De locatie van de te ontruimen woning bepaalt namelijk hoelang en met hoeveel mensen er gewerkt moet worden. Zo zijn bepaalde woningen gemakkelijker bereikbaar dan andere. Een goed bereikbare woning is gemakkelijker leeg te maken dan bijvoorbeeld een galerijflat met een appartement op een hoge verdieping.

De arbeidsuren bepalen zijn het grootste gedeelte van de kosten. Hoe meer werk er verricht dient te worden des te langer er gewerkt moet worden om de woningontruiming tot een goed einde te brengen. Hierdoor gaan de kosten omhoog. Zoals eerder genoemd heeft de bereikbaarheid hier invloed op, maar ook het volume van de inboedel en huisraad. Daarnaast zijn er vaak extra werkzaamheden die verricht dienen te worden, waardoor er meer uren moeten worden gemaakt.

Een lokale ontruimer uit de buurt van Best heeft minder uren nodig om een woningontruiming uit te voeren. Hierdoor zijn de kosten lager. Wij zitten in de buurt van Best en kunnen snel een offerte voor u opmaken. Een offerte is gratis en vrijblijvend.

Start nu uw offerteaanvraag om snel te weten te komen of wij de geschikte ontruimer voor uw huisontruiming zijn.

Gemiddelde kosten per soort woningontruiming

Soort ontruimingGemiddelde kosten
Zorgkamer / kleine seniorenwoning200 – 600
Seniorenwoning / 50+ woning275 – 800
Eengezinswoning550 – 1650
Grote woning850 – 1900
Garage, berging of schuur175 – 550
Zolder, kelder of opslagruimte175 – 450
Bedrijfsontruimingn.t.b.
De genoemde prijzen zijn richtprijzen inclusief btw

In de tabel hierboven zijn we ervan uitgegaan dat de woningontruiming kosten van een kleinere woning minder hoog zijn dan van een grotere woning. In een kleine woning staat in de regel minder aan spullen dan in een grote woning. Toch kan het per geval verschillen en kost een woningontruiming voor een grote woning misschien zelfs minder dan de laagste indicatieprijs die is aangegeven in de tabel.

Wij maken dan ook altijd een op maat gemaakt offerte die op uw omstandigheden is gebaseerd. In de regel bezoeken we de te ontruimen woning dan ook. Start de gratis en vrijblijvende offerte om er snel achter te komen wat uw woningontruiming kost.

Prijsopbouw van een ontruiming

Hieronder ziet u hoe de prijsopbouw er in de regel uit ziet bij een woningontruiming in Best. Soms kan dit afwijken vanwege een uitzonderlijke situatie. De prijsopbouw van woningontruimingen zijn gebaseerd op honderden huisontruimingen die wij de afgelopen jaren hebben verricht, waarvan vele in Best.

 

Wilt u ook een passende offerte voor een woningontruiming?

start de gratis de offerteaanvraag

Extra werkzaamheden

In de regel beperken extra werkzaamheden zich tot ongeveer 5% van de totale kosten. Soms is het echter zo dat er juist weinig spullen uit de woning ontruimt moeten worden en er naast bezemschoon opleveren juist veel herstelwerk verricht moet worden.

Met herstel werk bedoelen we werkzaamheden die naast het bezemschoon maken van de woning gedaan moeten worden. Zo moet een huurwoning niet alleen leeggehaald worden, maar vaak ook extra klussen verricht worden om de woning oplevergereed te maken. U moet dan denken aan het verwijderen van aanpassingen die niet mogen blijven, zoals bijvoorbeeld het verwijderen van vloerbekleding.

Andere herstelwerkzaamheden naast het leegmaken van de woning voor kunnen komen zijn als volgt:

  • Nicotine van muren en plafonds afwassen
  • Muren opnieuw sausen
  • Vloerbekleding verwijderen
  • Lampen verwijderen
  • Schroeven, pluggen en spijkers verwijderen
  • Gaatjes in de muren en plafonds verwijderen
  • Wandsystemen verwijderen
  • Gordijnen verwijderen
  • Gordijnrails verwijderen
  • Tuin onderhoud plegen
  • Vijver dempen
  • Schoonmaakwerkzaamheden
  • Schuur of andere bouwsel slopen en afvoeren
  • Overige aanpassingen weghalen

Sommige werkzaamheden kunt u wellicht zelf uitvoeren, zoals het schoonmaken van de woning. Dit gaat relatief snel en gemakkelijk, nadat de woning leeggeruimd is.

Zo zijn er meer zaken die u eventueel zelf kunt doen. Misschien bent u hierin geïnteresseerd en kunt u eens het volgende hoofdstuk lezen met onze bespaartips voor een woningontruiming.

Bespaartips voor een woningontruiming

Als u wilt besparen op uw woningontruiming in Best dan kunt u zelf mogelijk klussen uitvoeren. Des te minder werk u hoeft uit te besteden des te meer geld u bespaart. Een deel van de huisontruiming verricht u zelf en deel besteedt u uit. Wij noemen dit dan een deelruiming. U kunt de bespaartips ook gebruiken om zelf een volledige boedelruiming uit te voeren.

Verder naar de bespaartips:

  • Gratis spullen weggeven: Meubels en huisraad zijn vaak lastig te slijten. In veel gevallen moeten ze zelfs afgevoerd worden naar een afvalverwerker. Dit soort spullen hebben vaak geen of een lage geldwaarde. Toch kunnen ze vaak nog goed gebruikt worden. Er is grote kans dat u deze spullen toch nog gratis aan de man kunt brengen. Vraag in eerste instantie familie en kennissen. Er zijn veel mensen die net op zichzelf gaan wonen of op kamers gaan. Zij kunnen vaak nog bepaalde meubels of huisraad gebruiken met als doel om ze functioneel te gebruiken. Een oud wasmachine is mogelijk ook nog wenselijk. Uw kennissen en familie kunt u vertrouwen. Daarna kunt u eventueel nog spullen gratis aanbieden op marktplaats of op een “gratis” pagina op facebook. Probeer grote spullen die eerst gratis weg te geven. Dit alles kost relatief veel tijd en moeite. Heeft u tijd met het bezemschoon maken van de woning dan is dit eventuele een optie.
  • Spullen zelf verkopen: Mogelijk zijn er relatief veel spullen die u zelf kunt verkopen. Dit kunt u eventueel doen via een online marktplaats. Houd er wel rekening mee dat u vreemde mensen over de vloer krijgt. Zeker als het om een leegstaande woning gaat is het verstandig om voorzichtig te zijn. Het verkopen van spullen kost tijd en vaak moet u ook geduldig zijn.
  • Opkoper inschakelen: Als u inboedel wil laten opkopen die redelijk waardevol en gewild is kunt u eventueel contact opnemen met een opkoper. Ontruimingsbedrijven geven vaak ook een compensatie voor bepaalde spullen. De waarde wordt dan meestal verrekend met de woningontruimingskosten. Het voordeel van het werken met een boedelruimer is dat u enkel met een partij werkt. Het verkopen van spullen is interessant als de woning snel bezemschoon gemaakt moet worden en u zelf geen tijd heeft om de spullen te verkopen. Ontruimers geven in de regel een goede prijs voor spullen. Ze willen niet per se op de spullen winst maken, maar enkel de kosten dekken. Opkoper en ontruimers zijn in de regel wel selectief. Ze kopen niet alles op dat nog bruikbaar is, daarvoor kunt u beter de dingen doen die in andere punten hier staan beschreven.
  • Veilinghuis inschakelen: Staan er waardevolle spullen in de te ontruimen woning? Dan kunt u een regionaal veilinghuis inschakelen. Met waardevolle spullen wordt bedoeld: kunst, schilderijen, verzamelingen, waardevolle objecten, sieraden en bepaald antiek.
  • Doneren: Er zijn relatief veel spullen binnen een huishouden die u kunt doneren. Zo kunt u boeken, CD’s en LP’s  vaak doneren bij een regionale stichting die deze inzamelt en voor een goed doel weer verkoopt. Kleding, textiel en speelgoed kan vaak ook gedoneerd worden bij een lokale stichting, zoals Terre des Hommes.
  • Zelf opruimen: U zou zelf spullen kunnen afvoeren. Zo kunt u bijvoorbeeld glas in een glasbak doen. Elektronische apparaten kunnen ook bijvoorbeeld bij de lokale bouwmarkt ingeleverd worden. U kunt zelf eventueel ook spullen gesorteerd naar de milieustraat in uw plaats brengen.
  • Huisraad verpakken: U kunt huisraad en andere spullen verpakken in dozen en zakken. Bepaalde spullen kunt u ook bundelen. Als u dit ook nog eens gescheiden doet dan kost het een ontruimer minder werk, waardoor u op de kosten bespaart.
  • Een woningontruimer uit de buurt: Een lokale woningontruimer is goedkoper dan een die ver weg zit. Alleen al een zogenaamde gratis bezichtiging kost voor een ontruimer die ver weg zit aardig wat geld. Laat staan het uitvoeren van een woningontruiming in Best. Het kan niet anders dan dat een bedrijf dat ver weg zit hier extra kosten voor in rekening brengt. Deze wordt meestal in de offerte verwerkt. Het is dus verstandig om contact op te nemen met een regionale ontruimer. Deze is tevens flexibeler en heeft een lokaal netwerk met partijen die op de achtergrond ingezet worden, zoals een afvalverwerker. In de meeste gevallen zijn er dan ook goede tarieven afgesproken met zo’n afvalverwerker.
  • Gratis en vrijblijvende bezichtiging van de woning: Vraag altijd of een bezichtiging gratis is als u een ontruimer benaderd. Uiteraard moet de bezichtiging ook vrijblijvend zijn. In de regel moet een bedrijf dit van te voren duidelijk maken, maar voor de zekerheid is het verstandig om dit toch even vast te stellen. Vraag ook om de afspraak per email vast te leggen.
  • Gratis offerte: Een offerte moet gratis worden opgemaakt. Ook moet deze vrijblijvend zijn. Toch is het verstandig om dit even na te vragen aan de ontruimingsdienst die u benaderd.

Als u wilt besparen dan kan dat door de bovenstaande punten op te volgen. Ook kunt u op deze manier de gehele woningontruiming zelf uitvoeren. Door te doneren, verkopen en weg te geven kunt u flink besparen op de afvoerkosten die u normaliter zou moeten betalen bij een afvalverwerker.

De lastige punten van zelf zaken doen is het fysieke werk en de tijd die ermee gemoeid gaat. Soms speelt emotie ook een rol. Het is namelijk niet leuk om een woning van een dierbare overleden persoon leeg te maken.

Als het om een woningontruiming in een koopwoning gaat heeft u meestal meer tijd. Bij het bezemschoon maken van een huurwoning moet u rekening houden met de opleverdatum. Daarnaast moet er mogelijk herstelwerk worden verricht, zodat de woning door de verhuurder wordt geaccepteerd. Dit kan vaktechnisch mogelijk lastig zijn. Mogelijk is het dan toch verstandig om de boedelruiming geheel of deels uit te besteden aan een boedelruimer.

Als laatste is het soms mogelijk om een huurwoning een maand eerder op te leveren. Daarmee bespaart u direct geld. De woonlasten waaronder de huur voor een maand worden dan namelijk bespaart. Houdt er dus rekening mee dat u niet een hoop werk verricht en u mogelijk de huurwoning eerder bezemschoon had kunnen opleveren, waardoor u geld zou besparen. Of erger nog dat u de woning zelfs langer moet aanhouden, waardoor u nog een maand woonlasten moet betalen.

woningontruiming service wagen op weg naar Best

Werkwijze bij een woningontruiming in Best

Hoe gaat een woningontruiming in Best zijn werk? Dat gaan we hier uitleggen. Ook gaan we in op hoe onze werkwijze bij het leegmaken van een woning eruit ziet.

Wij hebben in de 10 jaar dat we in de branche werkzaam zijn ruime ervaring opgedaan met het leegruimen en oplevergereed maken van huurwoningen, koopwoningen en bedrijfspanden.

Een woningontruiming moet goed georganiseerd worden. Dit kan een woningontruimer voor een groot deel voor u doen. Er zijn ook zaken die uzelf moet doen, maar een gespecialiseerde ontruimer, zoals wij kan u hierbij eventueel begeleiden. Bij specialistische of grote ontruimingen wordt er een plan opgemaakt.

Het proces van een woningontruiming bestaat uit de volgende stappen:

  • Bezichtiging van de te ontruimen woning: Als een offerteaanvraag binnenkomt gaan we aan de slag. We nemen contact op met de u als opdrachtgever. Soms hebben we nog even contact voor meer informatie. Meestal plannen we een woningbezichtiging in. Wij komen dan op afspraak naar de woning. Wij bekijken de situatie en inventariseren de omvang van de boedel die geruimd moet worden. Tevens bespreken we eventuele extra werkzaamheden, zoals het verwijderen van vloerbekleding. Op basis van deze gegevens gaan we een passende offerte opmaken.
  • Passende offerte opmaken en doorsturen: Nadat we de woning hebben bezocht kennen we de situatie en weten we wat de omvang van de woningontruiming is. Tijdens de bezichtiging krijgen we ook duidelijkheid wat voor extra werkzaamheden er eventueel gedaan moeten worden. Op basis van al deze gegevens hebben we een helder en duidelijk beeld en kunnen een offerte afgeven naadloos aansluit op uw woningontruiming van de woning in Best. Op deze manier kunnen we scherp offreren. De offerte is uiteraard gratis en ook vrijblijvend.
  • Woningontruiming toekennen: Indien u als opdrachtgever akkoord gaat met de offerte laat u ons dit weten. Wij gaan dan met u een datum prikken voor wanneer de woning wordt leeggehaald.
  • Inplannen uitvoering opdracht: Samen kijken we welke dag of soms ook dagen het best uitkomen om de huisontruiming uit te voeren. We proberen hier zo flexibel mogelijk in te zijn.
  • Opdracht om woning te ontruimen: Op de afgesproken datum en tijdstip dat de huisontruiming wordt uitgevoerd komen wij naar de woning. U of een aangewezen persoon opent de deur en wij beginnen met de werkzaamheden.
  • Herstelwerk verrichten: Als u ons ook heeft ingehuurd voor aanverwante werkzaamheden dan voeren wij die tussentijds of na de woning ontruiming uit.
  • Opleveren woning aan opdrachtgever: Alvorens we de werkzaamheden afgrond hebben nemen we contact met u op. U komt naar de woning, zodat wij deze aan u kunnen opleveren. We gaan samen alle ruimte na en bekijken of de herstelwerkzaamheden naar behoren zijn uitgevoerd. Als u tevreden bent dan is voor ons de opdracht afgerond.

Wij leveren graag maatwerk als dat nodig is. In dit soort gevallen kan de werkwijze iets afwijken dan hierboven beschreven is.

Snel weten wat een huisontruiming in Best kost?

start de gratis de offerteaanvraag

Wat zijn de voordelen van een regionale ontruimer?

Als u een regionale ontruimingsbedrijf uit de buurt van Best inhuurt dan heeft dan een aantal grote voordelen.

De kosten van een woningontruiming in Best zijn o.a. goedkoper, doordat er minder tijd nodig is om een boedelruiming uit te voeren. Daarnaast worden er minder kosten gemaakt door ons als ontruimer. Deze kosten hoeven dus niet doorberekend te worden aan u als opdrachtgever.

In de meeste gevallen wordt er ook bezuinigd op de afvoerkosten, omdat er een lokaal geoptimaliseerd netwerk is. O.a. zijn er scherpe afvaltarieven afgesproken met afvalverwerkers.

Een regionaal ontruimingsbedrijf is flexibeler dan een bedrijf dat ver weg zit. Als er een speciaal voorval is dan kan een regionaal bedrijf dit gemakkelijker opvangen. Al is het maar om een of ander gereedschap erbij te halen.

Uiteraard heeft het uitbesteden van een woningontruiming ook algemene voordelen:

Doordat u deze website bezoekt heeft u waarschijnlijk al nagedacht over de voordelen van het uitbesteden van een huisontruiming aan een boedelruimer. In het kort komt het erop neer dat u zelf geen tijd, energie en organisatorisch gedoe heeft. Door het gemak kunt u zich richten op ander regelwerk omtrent de woning en soms ook het overlijden van een dierbare.

Hieronder hebben we een opsomming van alles algemene voordelen gemaakt.

  • Al het zware fysieke werk wordt voor u uitgevoerd
  • U bespaart tijd, waardoor u zich kunt richten op andere zaken
  • Indien het om een woningontruiming na overlijden gaat wordt u emotioneel ontlast
  • Doordat de woning snel wordt ontruimt bespaart u mogelijk op woonlasten
  • Door de snellere afwikkeling omtrent het leeghalen van de woning kunt u alles eerder afsluiten
  • Lastig en minder leuk herstelwerk wordt voor u uitgevoerd
  • U krijgt gemak, want u heeft geen omkijken naar bezemschoon maken van de woning

Extra diensten van een woningontruimer

Gespecialiseerd ontruimingsdiensten, zoals wij leveren ook aan huisontruiming aanverwante diensten. Deze diensten zijn gericht op woningen die op een bepaalde manier opgeleverd moeten worden. Zo moet bij het bezemschoon maken van een huurwoning bijna altijd extra werk verricht worden. Zo moet in de meeste gevallen de vloerbekleding uit de gehele woning verwijderd worden.

Als het om een koopwoning gaat dan moeten er vaak ook nog extra werkzaamheden verricht worden. Het gaat vaak om roerende zaken die vast zitten aan de woning. Een roerende zaak, waarbij vaak getwijfeld wordt is bijvoorbeeld een wandsysteem welke bevestigd is tegen een muur van de woning. Of valt dit voorbeeld toch onder onroerend goed? Precies dat is vaak onduidelijk. Meestal wordt er door de makelaar, u als verkoper en de koper een “lijst met roerende zaken” opgemaakt. U weet dan precies hoe de woning wordt opgeleverd aan de koper. Wij houden rekening met de afspraken en voeren enkel uit wat er gedaan moet worden.

Bent u opzoek naar een ontruimer die meer kan dan alleen een woning leeghalen?

start dan de gratis & vrijblijvende offerteaanvraag!

We hebben een lijst gemaakt met aanverwante werkzaamheden die naast het leeghalen van de woning vaak verricht moeten worden om een woning opleverklaar te maken:

Onze aan woning ontruimen aanverwante diensten kunnen ook apart uitgevoerd worden door ons. U kunt ons bijvoorbeeld inhuren om alleen de vloerbekleding uit de gehele woning te verwijderen.

In huurwoningen moeten de onderstaande werkzaamheden bijna altijd uitgevoerd worden als er niets wordt overgenomen.

  • Lampen in de gehele woning verwijderen: Op enkele plafonnières na moeten alle lampen in de woning verwijderd worden.
  • Kroonsteentjes plaatsen op bedrading lichtpunten: Op alle bedrading die blootligt moet een kroonsteentje worden geplaatst. Zeker bij de bedrading van lichtpunten. Nadat een lamp wordt weggehaald moet er meestal een kroonsteentje geplaatst worden.
  • Centraaldoosdeksel of plafondplaat plaatsen: Als een hanglamp verwijderd wordt is er vaak geen centraaldoosdeksel meer aanwezig op het lichtpunt. Deze moet dan geplaatst worden.
  • Wandschappen en stellingen verwijderen: Soms moeten ook wandschappen en stellingen verwijderd worden. Dit is echter niet altijd het geval. Soms mogen wandschappen in een kelder en schuur blijven. Ook bij huurwoningen. Het is namelijk vaak wenselijk dat dit soort opslagsystemen aanwezig zijn in voorheen genoemde ruimtes.
  • Schroeven, pluggen en spijkers verwijderen: Bij huurwoningen moeten nagenoeg altijd alle schroeven, pluggen en spijkers verwijderd worden uit de muren en de plafonds van de woning. Vooral in de woonkamer, slaapkamers, eetkamer, WC en douche. In een schuur mogen ze vaak blijven zitten. Bij een koopwoning is dit nagenoeg nooit aan de orde.
  • Gaatjes in muren en plafonds dichtmaken: Gaatjes in muren en plafonds moeten dichtgemaakt worden met muurvuller. Dit zijn meestal gaatjes de van schroeven, pluggen en nagels. Veel verhuurder eisen dit niet meer, omdat er vaak ander materiaal gebruikt wordt dan muurvuller om de gaatjes te dichten. Bij een koopwoning is dit eveneens meestal niet aan de orde.
  • Vloerbekleding verwijderen: Bij huurwoningen moeten alle vloeren verwijderd worden, mits ze niet overgenomen worden door de nieuwe huurder.
  • Gordijnen en raamvitrage verwijderen: Als ze niet overgenomen worden door de nieuwe huurder dan moeten de gordijnen verwijderd worden. Overige raamvitrage moet ook verwijderd worden. Dit zijn bijvoorbeeld lamellen of rolgordijnen.
  • Gordijnrails verwijderen: De laatste jaren eisen verhuurders dan gordijnrails verwijderd worden.
  • Rolluiken verwijderen: Rolluiken in een huurwoning welke in goede staat zijn worden vaak overgenomen. Als dit niet het geval is dient de huurder deze te verwijderen als hij de woning verlaat.
  • Woning schoonmaken: Of het nu om een koopwoning of huurwoning gaat moet deze altijd netjes en schoon worden opgeleverd. Zo moet bijvoorbeeld ook kalkaanslag verwijderd worden.
  • Nicotine aanslag verwijderen: Als er nicotineaanslag in de woning aanwezig is dan moet deze verwijderd worden. Meestal is dit een eis bij het opleveren van een huurwoning. Aansluitend moeten de muren & plafonds opnieuw wit gesaust worden.
  • Muren wit sausen: Als de muren en/of plafonds een afwijkende kleur hebben dan wordt er soms geëist door de verhuurder dat deze wit gemaakt worden.
  • Onderhoud van de tuin: De tuin moet schoon zijn. Het groen moet tevens bijgewerkt zijn. Overtollig onkruid moet verwijderd worden. Aanpassingen, zoals een afdakje moet mogelijk gesloopt en afgevoerd worden. Mogelijk moet een eigen geplaatst tuinhuisje (in slechte staat) gesloopt en afgevoerd worden.
  • Aanpassingen verwijderen: In een huurwoning worden vaak aanpassingen gemaakt die bij het verlaten van de woning verwijderd of ongedaan moeten worden.
  • Schade herstellen: Indien er sprake is van schade aan de woning en niet van normale slijtage dan moet dit verholpen worden.

Tip! Zien bepaalde aanpassingen er nog goed uit bied ze dan ter overname aan. Mogelijk kunt u er nog geld voor vragen. Ben hier wel voorzichtig mee, want als de nieuwe huurder hetgeen niet wil dan moet u het verwijderen. Het is altijd gunstiger om spullen gratis af te geven dan dat u ze moet (laten) verwijderen.

Ontruimingsvarianten

Een woning ontruimen bestaat uit een collectie van dienstverleningen die wij verrichten. Hoofdzakelijk gaat het om een woning te ontdoen van roerende zaken, zoals meubels en huisraad. Er zijn echter ook extra aanverwante diensten, zoals herstelwerkzaamheden. Hiermee doelen we bijvoorbeeld op het verwijderen van vloerbekleding. Wij bieden dan ook graag maatwerk en we verrichten ook enkel een of enkele aan woningontruiming verwanten diensten. Het is echter zo dat er ook bepaalde type ontruimingen zijn die we een naam geven. Ze zijn een variant van een ontruiming, zoals een hennepplantage ontruimen.

Hieronder vind u enkele van deze ontruimingsvarianten.

Spoedontruiming

Wat is er anders aan een spoedontruiming dan aan een gewone woningontruiming? Alleen dat de woning op snel ontruimd moet worden, zou je zeggen. Dat klopt! Toch is het een variant, want niet elke ontruimer kan een woning met spoed leegmaken.

Het is zelfs zo dat wij soms ook moeite hebben om een woning met spoed leeg te maken. Dit heeft voornamelijk te maken met hoeveel tijd er nog is.

Soms kunnen we een woning de dag, nadat er gebeld word nog leegmaken. Dit zijn meestal wel gevallen, waarbij de omvang van de inboedel, huisraad en overige spullen niet enorm veel zijn. Ook moeten wij uiteraard de tijd hebben om het uit te kunnen voeren.

Verder is het wel zo dat snel kunnen handelen om dat we sowieso vaak woningontruiming in de buurt van Best uitvoeren. Ook zijn wij in de buurt, waardoor we flexibelere zijn in het aannemen van een boedelruiming.

Bij een spoedontruiming is het organisatorische deel anders. Je moet snel een accuraat handelen. Ook zijn korte communicatielijnen belangrijk met alle betrokken partijen, zoals de opdrachtgever en afvalverwerker. Er moet snel en accuraat gehandeld worden.

Heeft u een spoedontruming. Neem dan gerust zo snel mogelijk contact op. Start de offerteaanvraag. Deze is gratis en vrijblijvend

Berging, garage of kamer leeg laten maken

Een woningontruiming wordt meestal uitgevoerd als iemand uit de woning trekt. Soms spreek je ook van een huisontruiming na overlijden. In dat geval moet je de gehele woning leegruimen. Er zijn echter ook momenten in het leven dat je een berging, garage of gewoon weg kamer wil leegmaken. Dat kan overigens ook de zolder zijn.

In de loop van ons leven verzamelen we veel spullen. Vaak stouwen we bijvoorbeeld een zolder tot aan de nok vol. Door tijd en voortschrijdend inzicht komen we vaak tot de conclusie dat de zolder ontruimen de enige oplossing. We weten meestal wel dat de spullen toch niet zo waardevol meer zijn en ze enkel in de weg staan. Meestal niet in fysieke zin, maar in ons hoofd. Om een lekker gevoel te krijgen willen we de zolder gewoonweg ontspullen. Weg ermee, want dat voelt beter dan al die opgehoopte troep in een ruimte die je toch niet meer kunt gebruiken, zoals het eigenlijk hoort.

Soms willen mensen hier hulp bij hebben. Het gaat niet enkel om de fysiek zware klus uit te besteden, maar vaak ook het doorbreken van een psychische barrière die er gevoelt wordt als je alleen al aan opruimen denkt. Er gaan dan zaken door ons heen zoals: waar moet ik beginnen? En waarheen met de spullen? Zo zijn er nog meer van dit soort gedachtes die ons mogelijk belemmeren.

Een andere reden is dat we ons voor willen bereiden op een eventuele toekomstige verhuizing. Je weet niet wat er nog gaat gebeuren in de toekomst? Ook als we ouder worden willen we minder spullen in onze omgeving. Dat is ook gemakkelijker voor de kinderen of nabestaanden. Dan hoeven zij minder op te ruimen.

Een ontruimingsdienst is een goede uitkomst. Ze halen gewoon de ruimte of ruimtes leeg die u leeg wilt hebben. Het enige wat u moet doen is de spullen die u écht wil houden eruit halen. Óf gewoon aangeven dat bepaalde zaken niet weg mogen.

Lege dozen van woningontruiming Best

Kelder op laten ruimen

De kelder is van oudsher onze opslagruimte voor voedsel. Vroeger hadden we geen koelkast en gebruikten we de kelder, vooral in de zomer om producten langer vers te houden. Op vandaag de dag gebruiken we een kelder ook voor opslag. Soms is de kelder zo volgezet met spullen dat we ervan af willen. De enige oplossing is dan een kelder ontruiming.

Dat is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan. Soms is een reden dat men zelf niet meer zo goed kan. Dan is het gewoonweg te zwaar. Een andere reden is ruimte creëren voor andere doeleinden. Mogelijk wilt u de kelder gebruiken voor opslag van minder spullen, maar wel datgene dat u redelijk vaak gebruikt. Uiteraard zijn er nog meer redenen. Minder spullen is ook minder stress. Zeker als je wat ouder wordt is het fijn om niet meer omgeven te zijn door talloze spullen die toch niet meer gebruikt worden.

Als u voor welke reden dan ook zelf de kelder niet kan of niet wil ontruimen dan kunt u daar gelukkig een woningontruimer voor inhuren.

Een woningontruimer, zoals wij kan uw kelder snel en efficiënt leeghalen. Wilt u weten wat dit kost start dan de gratis & vrijblijvende offerteaanvraag.

Seniorenverhuizing

Als iemand op latere leeftijd zijn of haar woning verlaat gaat hij of zij meestal naar een seniorenwoning en moet er een deel verhuisd worden en een deel ontruimd worden. Soms ook naar een zorgcentrum. Een dergelijke verhuizing noemen we ook wel een seniorenverhuizing. In de meeste gevallen gaat een seniorenverhuizing gepaard met een woning ontruimen. Eigenlijk is het een deelontruiming.

Wij worden regelmatig ingehuurd om de verlatende woning in Best leeg te maken en soms ook om de seniorenverhuizing uit te voeren. De verhuisservice sluit goed aan op ons ontruimingsbedrijf. Een woning ontruimen lijkt immers sterk op een verhuisservice.

Bij een seniorenverhuizing moet je wel meer rekening houden met degene die verhuisd. De persoon meestal op leeftijd en de gezondheid is ook niet meer wat het was. Het is dus belangrijk dat daar rekening mee gehouden wordt. Meestal vangt familie of kennissen degene die tijdelijk op.

In de tussentijd kunnen wij de verhuizing uitvoeren. Hoe die precies verloopt ligt aan de wensen. Soms lijkt het gewoonweg op een normale verhuizing. Hiermee bedoelen we dat alles is ingepakt en gedemonteerd. Montage en plaatsen van meubels wordt ook voor een groot deel door de verhuizende persoon of door bekenden gedaan. In dat geval kan er ook vaak gekozen worden voor een regulier verhuisbedrijf.

Wilt u echter meer service hebben, zoals het inpakken van spullen, het demonteren van meubels – en/of – meubels plaatsen, monteren en eventueel andere werkzaamheden? Dan spreken we over een seniorenverhuizing. Hierbij wordt namelijk veel meer voor u gedaan dan bij een normale verhuizing.

Heeft u hier oren naar en wilt u weten wat het kost? Start dan direct de offerteaanvraag.

Zorgkamer in zorgcentrum met spoed ontruimen

Een zorgkamer is meestal de laatste woonplek van iemand. Deze staat meestal niet erg vol met persoonlijke spullen, omdat de ruimte klein is. Als iemand een zorgkamer verlaat, waarbij je technisch gezien spreekt van een woningontruiming na overlijden dan moet deze snel leeggeruimd en bezemschoon opgeleverd worden. .

Gezien er weinig spullen staan is het leegmaken van een zorgkamer meestal snel verricht. Ondanks de vaak lange gangen is de meestal binnen enkele uren leeg. Uiteraard moet je dan wel genoeg vaardige mensen hebben, zoals ruimers die dit doen.

In sommige gevallen moet er snel gehandeld worden. In dat geval spreek je van een spoedontruiming van een zorgkamer.

Als u niet weet hoe u van al deze spullen afkomt en u wilt hierbij hulp schakel dan een woningontruimer in.

Wilt u weten wat een specialistische woningontruiming kost?

start de gratis de offerteaanvraag

Ontmantelde drugslocatie demonteren en ontruimen

De laatste jaren komt het steeds vaker voor dat een verhuurder te maken krijgt met drugscriminelen die het pand gebruiken voor productie van drugs. Dit kan een normale wietkwekerij zijn, maar ook een drugslab. Meestal mag de verhuurder zelf de achtergelaten troep opruimen. Dit komt niet, omdat de huurder zomaar weggaat, maar omdat de drugslocatie is ontmanteld voor de politie.

De meest apparatuur en aanpassingen blijven in het pand achter. De politie neemt enkel de essentiële en vaak dure apparatuur mee. Daardoor kunnen de criminelen hun activiteiten niet meer voortzetten.

Nadat de verhuurder op de hoogte is gesteld door de politie mag deze niet zomaar het pand betreden, omdat het officieel nog wordt verhuurd. In de meeste gevallen is de huurder niet meer te bekennen en komt deze ook niet meer in het pand. Soms wordt deze ook door de politie opgepakt, omdat hij of zij betrokken is bij de drugsproductie en zit hij of zij vast.

Als de huurovereenkomst is verbroken mag de verhuurder het pand betreden. In de meeste gevallen treft de verhuurder en hoop troep en ellende aan.

Omdat de kans klein is dat de huurder deze troep opruimt en de aanpassingen weghaalt mag de verhuurder dit zelf doen.

Het opruimen en herstellen van het pand kan ook uitbesteedt worden aan een ontruimingsdienst, zoals wij. Als u meer informatie wil of u wilt weten wat het kost om het pand te ontruimen en herstellen voel u dan vrij om contact met ons op te nemen.

Bedrijfsontruiming

Dagelijks vinden er bedrijfsontruimingen in Best plaats. Soms worden wij hier ook voor ingehuurd. Het ontruimen van een bedrijf is voor een groot deel te vergelijken met een woningontruiming. Vaak moet er naast het leegruimen van het bedrijfspand ook andere meer specialistische werkzaamheden worden verricht, zoals het demonteren van allerhande stellages en installaties. Dit is dan tevens ook het grootste verschil met een woning leeghalen.

Specialistische werkzaamheden, zoals bijvoorbeeld het demonteren van een serverruimte moet snel en efficiënt verricht worden anders lopen de uren flink op.

Sommige bedrijven hebben installaties en stellages die mogelijk nog een waarde hebben. In sommige gevallen kan het heel gunstig zijn om dit uit te besteden. Het is wel belangrijk dat u met een partij werkt die een netwerk heeft van opkopers, zodat u er eventueel een goede deal gemaakt kan worden.

Heeft u een bedrijfsontruiming op handen en wilt u met een professioneel ontruimingsbedrijf werken die kan adviseren en eventueel ook meedenkt neem dan eens contact op met ons.

U kunt een vrijblijvende & gratis offerteaanvraag starten om snel te weten hoe wij uw situatie beoordelen en wat de kosten zijn.

Schoonmaken woning na woningontruiming

Als een woning is ontruimt moet deze vaak nog schoongemaakt worden. Eigen moet dat altijd, omdat een woning pas bezemschoon is als deze onbeschadigd en geheel schoon wordt opgeleverd aan de verhuurder.

Wat je precies moet schoonmaken is normaal gesproken duidelijk, echter sommige mensen denken dat kalkaanslag of nicotine aanslag onder normale slijtage valt, maar dat is zeker niet het geval.

Daarnaast hebben de meeste huurders duidelijk omschreven wat ze precies verwachten van wat er schoongemaakt moet worden. Soms hebben ze zelfs een checklist. Hierop staan alle onderdelen van de woning die u onder handen moet nemen.

De woning schoonmaken na een woningontruiming kan altijd geëist worden. De zegt namelijk dat de huurder dagelijks onderhoud moet plegen. Dat betekent dat u de woning schoon hoort te houden en uiteraard bij het einde van de huurperiode ook schoon moet zijn.

In het besluit kleine herstellingen kunt u dit ook lezen. Het schoonhouden van de woning staat daarin beschreven. U bent zelfs mede verantwoordelijk voor het schoonhouden van algemene ruimtes.

Veel verhuurder zullen u dan ook hieraan houden. Soms is het wel ingewikkelder dan dat. Het komt namelijk regelmatig voor dat ze u verantwoordelijk willen houden voor normale slijtage door gebruik. Dat hoeft u niet te accepteren.

Tijdens een vooropname van de huurwoning zal de verhuurder vanzelf duidelijk maken wat hij van u verwacht. In zoverre het redelijk is en de kosten niet te hoog uitvallen kunt u het beste gehoor geven aan de eisen. Zo voorkomt u geschillen. Als de verhuurder uiteindelijk gelijk heeft en hij laat de klus uitvoeren die u had moeten doen dan wordt het een duur grapje. Veel woningcorporaties hebben namelijk zeer hoge tarieven voor herstel- en schoonmaakwerk. De kosten die ze voor elk onderdeel rekenen maken ze ook graag duidelijk. In principe rekenen ze die hoge kosten, omdat ze dan huurder dwingen om het zelf te doen.

Wij bieden het schoonmaken van een woning als extra dienst aan. Wilt u ons inhuren voor schoonmaakwerkzaamheden dan kunt u ons gerust benaderen. Neem contact op door de gratis & vrijblijvende offerteaanvraag te starten. Wij bieden deze dienst ook aan in combinatie met een woningontruiming of overige aanverwante diensten.

Als u een koopwoning heeft dan kunt u ons uiteraard ook inhuren. Bij een koopwoning heeft u meer vrijheid en hoeft u niet elk kleinigheidje, zoals bijvoorbeeld een roostertje schoon te maken. Wel is er vaak afgesproken met de nieuwe eigenaar om de koopwoning schoon te overhandigen.

 

Snel een offerte voor een woningontruiming na overlijden?

start de gratis de offerteaanvraag

Woningontruiming na overlijden

De meeste woningen die bezemschoon opgeleverd worden zijn een gevolg van een overlijden. We spreken dan van een woningontruiming na overlijden. Dit is een geval waarbij nabestaanden worden belast met het leeg opleveren van een woning van een overleden dierbare. De woning staat vaak vol met spullen die weg moeten en u als nabestaande niet kunt gebruiken. Ook is er vaak bijna niemand in uw buurt die de spullen wil hebben.

In de meeste gevallen moet u zelf het huis na overlijden leegmaken. U kunt er ook voor kiezen om het geheel of gedeeltelijk uit te besteden.

Als u de woningontruiming na overlijden gedeeltelijk wil uitbesteden dan kunt u bijvoorbeeld zelf dat doen wat u ligt en een ander deel uitbesteden. Zo hebben we bespaartips voor het leegmaken van een woning geschreven. Op deze manier zorgt u ervoor dat een ontruimingsdienst minder hoeft uit voeren, waardoor u flink bespaart.

Als u zelf veel moeite heeft om de woningontruiming na een overlijden van een dierbare leeg te halen dan is het misschien verstandig om de huisontruiming geheel uit te besteden. Dan heeft u naast gemak ook minder emotionele last en kunt u zich richten op alle andere zaken die bij een overlijden voorkomen.

Waarop letten bij het inhuren van een ontruimingsdienst

Er zijn een aantal facetten die belangrijk zijn bij het kiezen van de juiste ontruimingsdienst. Dit is niet gemakkelijk omdat je niet elke dag een woningontruiming in Best ophanden hebt. In principe gaan de meeste mensen op de prijs af. Dit is ook heel belangrijk, omdat er mogelijk prijsverschil is tussen de aanbieders. Andere belangrijke punten, zijn kwaliteit, betrouwbaarheid en of men eventueel aanverwante diensten kan uitvoeren. Dit laatste is enkel belangrijk als u, behalve boedelruiming ook ander werk wil laten uitvoeren, zoals bijvoorbeeld het repareren van pleisterwerk.

Allereerst is het belangrijk om te zoeken naar een betrouwbare ontruimingsdienst. Omdat het geen alledaagse dienstverlening is die u inhuurt is dit lastig. Soms erg lastig. Vraag in elk geval in uw buurt aan kennissen, vrienden en familie of ze een lokaal ontruimingsbedrijf weten dat een goede service neerzet.

Als u geen tips krijg of denkt dat het wellicht niet zo’n goede keuze is dan bent u overgeleverd aan de markt en moet u zelf via internet gaan beoordelen wat mogelijk een goed woningontruimingsbedrijf is. Bent u op zoek naar een woningontruimer in de regio van Best dan kunt u ons een benaderen. Wij geven komen de woning meestal bezichtigen en passen op hetgeen we aantreffen onze offerte aan. De bezichtiging alsook de offerte zijn gratis en uiteraard ook vrijblijvend.

Start gerust uw offerteaanvraag. U bent nergens aan gebonden!

De kosten zijn uiteraard ook belangrijk. U moet er vanuit gaan dat een lokale woningontruimer uit de buurt van Best goedkoper is, omdat deze minder ver hoeft te rijden. Hoe verder de afstand des te duurder. De rijkosten en personeelskosten gaan namelijk drastisch omhoog als er ver weg geruimd moet worden. Een woningontruiming is dan ook een lokale dienstverlening.

Als u mogelijk spullen en meubels in de aanbieding heeft die redelijk tot goed verkoopbaar zijn en u wilt hier zelf niet mee leuren dan kunt u een ontruimer nemen die voor bepaalde spullen een compensatie geeft. Het is wel zo dat ontruimers uiteraard zelf bepalen welke spullen ze waardevol genoeg vinden om deze op te kopen.

De betrouwbaarheid van een ontruimer is ook belangrijk. Komt het bedrijf zijn afspraken bijvoorbeeld na. Uiteindelijk is het namelijk zo dat u vaak met een deadline zit en dan is het wel fijn als de woning op tijd bezemschoon is gemaakt.

Een ander punt voor wat betreft betrouwbaarheid: Is de woningontruimer verzekerd? Stel dat een personeelslid van het ontruimingsbedrijf iets aan het pand kapot maakt. Wordt de schade dan gedekt door een verzekering?

Als laatste is het belangrijk dat er kwaliteit wordt geleverd. Als u naast boedelruiming ook aanverwante diensten wil laten uitvoeren, zoals kleine herstellingen dan is het wel verstandig dat de ontruimer die ook op een gedegen manier kan uitvoeren. Bij een eventuele bezichtiging kunt u doorvragen hoe een ontruimer te werk gaat. Als u het vertrouwt dan is er verder niks aan de hand, maar als u het gevoel heeft dat degene niet weer waar die het over heeft dan moet u voorzichtig zijn met het inhuren van dat bedrijf.

Het blijft lastig om de juiste partij in te huren. Hopelijk helpt het verhaal hierboven u wel om de juiste keuze te maken, zodat uw woningontruiming in Best tot een goed einde wordt gebracht.