Woningontruiming Eindhoven
U zoekt een bedrijf dat u geheel of deels ontzorgt bij een woningontruiming in Eindhoven? Een woning ontruimen is een zware fysieke & emotionele klus voor met name nabestaanden. Het is dan ook goed voor te stellen dat u dit zware werk niet zelf wilt of zelf kunt uitvoeren.
Voor het ontruimen van een woning heeft u namelijk niet alleen mankracht nodig, maar ook materieel en soms ook kennis om een woning weer in originele staat te krijgen. Dit laatste komt meestal voor bij huurwoningen. Ook bij een koopwoning moet er vaak meer gebeuren dan enkel het bezemschoon opleveren van de woning voor verkoop, maar bij een huurwoning heeft u ook nog te maken met een opleverdatum. De woningontruiming moet dus plaatsvinden, voordat de sleuteloverdracht plaatsvindt.
De meestal heeft u wel enige tijd, maar het is verstandig om snel een plan op te zetten om zelf de woning leeg te halen of om dit uit te besteden. De tijd vliegt en het is dan verstandig om snel duidelijkheid te krijgen.
Een woningontruiming uitbesteden is een van de opties. Er zijn u de afgelopen 10 jaar al vele mensen voorgegaan, waarvoor wij een woningontruiming in Eindhoven geheel of deels uit handen hebben genomen. Wij doen dan bijvoorbeeld alleen de woning leegmaken of alleen de vloerbekleding verwijderen. Soms ook een combinatie van bepaalde klussen die voorkomen bij het verlaten van een woning. Wij leveren namelijk maatwerk. Er zijn namelijk mensen die zelf bepaalde werkzaamheden willen uitvoeren en andere zaken uitbesteden. Naast het ontruimen van een woning leveren wij namelijk een reeks van aanvullende diensten die bij het verlaten van een woning belangrijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan het verwijderen van vloerbekleding of het schoonmaken van een woning.
Bladwijzer:
Als u geen uitgebreide informatie nodig heeft dan kunt u indien gewenst direct overgaan tot een gratis offerteaanvraag. U kunt ons bellen of elektronisch een offerteaanvraag bij ons indienen. Bellen kan naar: 040 369 034 3

Wanneer besteedt u een woningontruiming uit?
Er zijn meerdere redenen te bedenken, waarom u een woningontruiming in Eindhoven zou willen uitbesteden. De meeste mensen besteden een woningontruiming uit vanwege het fysieke werk. Sommige mensen kunnen dit werk niet uitvoeren en andere kiezen voor het gemak. Uiteraard is het soms ook een combinatie van redenen. Daarnaast zijn er vaak nabestaanden die een woning moeten leeghalen na het overlijden van een familielid. Dan is er vaak ook sprake van emotionele last. Ook hebben nabestaanden al veel dingen te regelen, waardoor het leeghalen van een woning extra veel last met zich meebrengt. Voorheen genoemde punten kunnen belangrijke redenen zijn om het bezemschoon opleveren van een woning uit te besteden.
Vaak besteedt een executeur testamentair een woning ontruiming ook uit, omdat deze eigenlijk alles omtrent het overlijden moet afhandelen. Het leegruimen van een woning is fysiek zwaar en een executeur testamentair kan ervoor kiezen om dit uit te besteden, zodat hij of zij zich kan focussen op een goed verloop van de afhandeling van de erfenis.
Het voordeel van een regionaal ontruimingsbedrijf, zoals bijvoorbeeld in Eindhoven is niet enkel gemak en ontzorging, maar u kunt ook besparen op woonlasten, zoals huur, hypotheek, gas & licht etc.
U kunt er zelfs voor kiezen om bepaalde werkzaamheden zelf te doen en een deel uit te besteden. Dit is ook een manier om enigszins in kosten te besparen. U doet de huisontruiming deels zelf en een deel besteedt u uit. Ook als er andere werkzaamheden zijn die gedaan moeten worden kunt u zelf beslissen welke u uitbesteedt. Lees de bespaartips over hoe u het best een woning kunt leeghalen als u hier meer over wil weten.
Heeft u te maken met een overlijden. Moet u de woning van een overleden dierbare ontruimen? Ga dan na of er budget is. Dit is zeker verstandig als u zelf een druk bestaan heeft en/of het niet fysiek of emotioneel aankunt.
Staat u voor een woningontruiming in Eindhoven?
vraag direct een gratis offerte aan
Wat kost een woningontruiming?
De kosten van een woningontruiming verschilt. Dit heeft te maken met meerdere factoren. Zo is het volume van de overbodig inboedel en huisraad erg van belang. Daarnaast is het type spullen van belang. Zo kan het zijn dat er spullen zijn die duur om af te voeren. Anderzijds kan het zijn dat er spullen zijn die juist goedkoop zijn om af te voeren. Ook is het mogelijk dat er inboedel is waarvoor u een vergoeding kunt krijgen. Elke huisontruiming is dan ook anders. Er wordt door ons per opdracht een op maat gemaakt voorstel gedaan.
Sommige woningen zijn lastiger te ontruimen dan andere. Zo is een vrijstaande woning met oprit gemakkelijk leeg te ruimen dan een appartement op de derde verdieping zonder lift. Hierdoor kan een woningontruiming langer duren, waardoor er meer werkuren doorberekend worden.
Als er spullen zijn die redelijk tot goed verkoopbaar zijn dan kunt u daar vaak een vergoeding voor krijgen. U bent dan tevens in een keer van alles af. Hierdoor kunnen de kosten voor een huisontruiming een stuk goedkoper uitvallen. Sommige ontruimingsbedrijven geven een vergoeding voor bepaalde spullen.
Het snelst komt u hierachter door een gratis offerteaanvraag te starten. Bij spullen die mogelijk waarde hebben plannen wij in samenspraak met u meestal een bezichtiging in.
Tijdens een bezichtiging in een te ontruimen woning in Eindhoven bekijken wij de spullen aandachtig en zullen daarna een goed voorstel kunnen doen.
Als u het idee heeft om een regionale woningontruimer uit Eindhoven in te huren dan bevelen wij ons vriendelijk aan. De voordelen van een regionale woningontruimer zijn o.a. het netwerk dat op de achtergrond ingezet kan worden. Tevens is een regionale woningontruimer minder tijd kwijt met het leegruimen van een woning, hierdoor zijn de totale kosten van een woningontruiming lager. Dit ziet u ook terug in uw offerte.
Gemiddelde kosten van een woningontruiming in Eindhoven
Soort ontruiming | Gemiddelde kosten |
Zorgkamer / kleine seniorenwoning | 250 – 650 |
Seniorenwoning / 50+ woning | 300 – 800 |
Eengezinswoning | 550 – 1850 |
Grote woning | 850 – 1900 |
Garage, berging of schuur | 175 – 550 |
Zolder, kelder of opslagruimte | 175 – 450 |
Bedrijfsontruiming | n.t.b. |
De prijzen die u hierboven ziet zijn richtprijzen die wij in meer dan 10 jaar tijd hebben verzameld van boedelruimingen en zijn derhalve gebaseerd zijn op onze ervaring. Het laagste tarief is gebaseerd op een woningontruiming met relatief weinig inboedel en het hoogste tarief is gebaseerd op woningontruiming, waarbij heel veel spullen uit een woning gehaald moeten worden. Er zijn uiteraard altijd uitzonderingen, waarbij er bijvoorbeeld heel spullen zijn. Dan de kosten uiteraard nog lager dan het laagste voorbeeld. En andersom zijn er uiteraard woningen waar veel en veel meer spullen aanwezig zijn dan bovengemiddeld. Denk bijvoorbeeld aan een woning van een hoarder. De kosten zijn dan uiteraard ook een stuk hoger.
Prijsopbouw van een ontruiming
In de onderstaande cirkeldiagram ziet u een verdeling van de kosten die bij een woningontruiming worden gemaakt. Deze verdeling is gebaseerd op ervaring van woningontruimingen in Eindhoven, maar het is geen garantie dat dit bij elke huisontruiming zo is. Zo krijgt u wel een idee van de prijsopbouw.
Extra werkzaamheden
In bovenstaande cirkeldiagram ziet u dat er maar 5% aan kosten worden toegeschreven aan extra werk. Dit is bij een reguliere woningontruiming het geval. Meestal is het extra werk beperkt tot het weghalen van enkele relatief kleine klusjes, zoals het weghalen van nagels en schroeven uit de muur. Het verwijderen van raamvitrage is daar ook een voorbeeld van. Dit zijn werkzaamheden die heel erg vaak voorkomen bij een woningontruiming.
De kosten voor extra werkzaamheden kan echter een stuk hoger uitvallen als er veel grotere herstelwerkzaamheden moeten plaatsvinden, zoals het weghalen van vloerbekleding of het verven van muren.
Bepaalde werkzaamheden liggen u misschien. In dat geval kunt u ze wellicht zelf uitvoeren om kosten te besparen bij een huisontruiming.
In het volgende hoofdstuk vind u bespaartips bij een woningontruiming.
Weten wat uw lokale ontruimer voor u kan betekenen?
vraag direct een gratis offerte aan
Bespaartips bij het ontruimen van een woning
Als een woningontruiming in Eindhoven wilt uitbesteden, maar u wilt hierop besparen door zelf taken uit te voeren dan raden we u aan om de volgende bespaartips te lezen. Wellicht brengt u dit op enkele ideeën waar u zelf niet aan gedacht had.
Onze lijst met bespaartips:
- Inboedel opkoper inschakelen: Naast dat er ontruimers zijn die een vergoeding geven voor bepaalde spullen zijn er ook échte inboedel opkopers. Dit zijn handelaren die bijvoorbeeld in meubels handelen. Voor veel meubels is in Nederland nagenoeg geen markt voor, maar er zijn wel tussenhandelaren die ze weer doorverkopen naar andere delen in de wereld. Zij kopen niet de gehele inboedel, maar mogelijk wel delen daarvan. Let op: inboedel opkopers doen geen huisontruimingen. Misschien is het verstandig om toch een ontruimingsdienst in te huren die inboedel opkopen en woningen leegmaken.
- Inboedel & huisraad zelf verkopen: Bepaalde delen van een inboedel kunt u zelf mogelijk verkopen via een online marktplaats. Dit kan veel werk opleveren, maar het kan wel lonen. U krijgt dan niet alleen geld voor de spullen, maar u heeft ook minder spullen die ontruimt moeten worden. Zorg ervoor dat u wel dé spullen probeert te verkopen, waarbij de kans groot is dat ze ook verkocht worden. Soms kunt u hiermee de gehele boedelruiming bekostigen. Soms is het ook verstandig om eens met een ontruimingsbedrijf te praten die ook een vergoeding geven voor bepaalde spullen.
- Veilinghuis inschakelen: Bestaat de inboedel uit antiek, kunst of verzamelobjecten leg dan eens contact met een lokaal veilinghuis. Zij komen de spullen bekijken geven meestal direct duidelijkheid over wat er wel en niet geveild kan worden.
- Gratis weggeven: Door gratis spullen weg te geven aan mensen die u kent kunt u het volume van inboedel & huisraad drastisch terugdringen. Zo kunnen mensen vaak keukengerei of keukengereedschap gebruiken. U kunt ook kijken of u meubels kwijt kunt raken. Maak dan wel goede afspraken, zodat men deze zelf komen afhalen. Plan alles op een dag. Bijvoorbeeld op een zaterdag.
- Doneren boeken, speelgoed en kleding: De meeste huishoudens hebben veel textiel, waaronder kleding en linnengoed. Dit kunt u lokaal meestal doneren. Soms zijn er in de buurt ook organisaties die boeken inzamelen voor een goed doel. Als laatste kunt u ook op zoek gaan naar een stichting in de buurt die ook speelgoed inzamelen. Voor de voorheen genoemde spullen wordt nooit een vergoeding gegeven door een ontruimingsbedrijf.
- Zelf opruimen: Heeft u of een andere betrokkenen tijd ruim dan alvast dingen op. Zo kunt u papier, glaswerk, textiel en klein chemisch afval gratis afvoeren. Alles bij elkaar zijn het meestal flink wat spullen die dan weg zijn en u niet voor hoeft te betalen aan een regionale woningontruimer.
- Voorbereiden: Als u spullen alvast gescheiden verpakt in dozen en zakken dan kan een woningontruiming sneller uitgevoerd worden. U kunt ook dingen, zoals tuingereedschap bundelen. Dit ziet u terug in de kosten die een woningontruimer doorberekend.
- Een regionale ontruimer: Door een regionale ontruimer in te schakelen bespaart u automatisch kosten. Een regionaal bedrijf maakt bij bepaalde dienstverleningen, zoals een woningontruimer uit de buurt van Eindhoven minder kosten. Dit betekent dat ook u minder betaald. Dit heeft met name te maken met rijkosten en de tijd die een grotere afstand met zich meebrengt.
- Gratis huisbezoek: Vraag woningontruimers uit de buurt van Eindhoven om de woning te bezoeken. Vraag dan ook direct of een huisbezoek geld kost of niet. De meeste woningontruimers rekenen geen geld voor een bezoek of het opmaken van een offerte. Dit brengt ons tot het volgende punt.
- Gratis offerte: Vraag of men geld vraagt voor het opmaken van een offerte. Zoals reeds gezegd zullen de meeste ontruimingsbedrijven geen geld in rekening brengen voor een het opmaken van een offerte, maar zorg er wel voor dat u dit zeker weet. Vraag ook of een offerte vrijblijvend is.
Zoals u wellicht begrepen heeft kunt u het meest besparen door het volume van de inboedel en huisraad zoveel mogelijk terug te dringen. Hierdoor is de woningontruiming een stuk minder en zullen de kosten die een ontruimingsbedrijf doorrekent een stuk lager zijn. Een ander algemeen punt is herstelwerk. Als er minder herstelwerk uitbesteedt hoeft te worden dan zullen de kosten ook daarvoor lager zijn.
Als u te maken heeft met een bedrijfsontruiming dan kunt u feitelijk dezelfde bespaartips gebruiken. Hier is het echter vaak iets anders, omdat u wellicht spullen heeft die nog bruikbaar zijn door andere bedrijven. Denk aan bijvoorbeeld aan stellingen en winkelinterieur. Als u veel metaal heeft dan zijn er ook metaalrecycling bedrijven die mogelijk metalen voorwerpen gratis of soms zelfs tegen betaling komen afhalen.
Wij kunnen u ook persoonlijk adviseren over een huisontruiming. Dit kan vaak al via email of telefonisch. Zeker als u vragen heeft: zet ze dan gerust op mail of gebruik ons contactformulier.
Bent u van plan om sowieso een gratis offerte aan te vragen en heeft u te maken met een grote woningontruiming. En moeten er ook herstelwerkzaamheden verricht worden? Dan kunt u net zo goed direct een vrijblijvende gratis offerteaanvraag starten. Wij komen dan de woning in Eindhoven bezichtigen en kunnen u direct van gratis advies voorzien.

Werkwijze bij een woningontruiming in Eindhoven
In deze paragraaf leggen we uit hoe we te werk gaan bij een huisontruiming in Eindhoven. Allereerst willen we mededelen dat wij al meer dan 10 jaar actief zijn als ontruimingsbedrijf en in al die tijd hebben we niet stil gezeten en onze dienstverlening verbeterd en uitgebreid. Met name specialistische ontruimingen, waarbij bijvoorbeeld demontage komt kijken is ook een van de mogelijkheden. Meestal gaat specialistisch werk gepaard met een bedrijfsontruiming. Daarnaast leveren we steeds meer extra dienstverleningen die komen kijken bij het verlaten van een woning of pand. Zo kunnen we een totaal oplossing aanbieden.
Doordat we veel ervaring hebben komen veel instanties en bedrijven telkens bij ons terug. Je moet dan denken aan notarissen, verhuurders, woningcorporaties, bewindvoerders en coaches in de breedste zin van het woord. Dit zijn partijen die ons inschakelen voor hun cliënten of ons aanbevelen. Daar zijn we trots op.
Er volgt nu een overzicht van stappen die we maken als we een woningontruiming Eindhoven uitvoeren. Dit zijn de stappen die ondernomen worden als we een offerteaanvraag krijgen.
- Huisbezoek: Nadat een offerteaanvraag binnen is gekomen bij ons nemen wij contact met u op. Voor kleinere opdrachten kunnen we vaak al een prijsindicatie afgeven op afstand. Vaak gaat dit aan de hand van foto’s. Voor opdrachten, waarbij meer komt kijken komen we meestal op afspraak naar u toe. We bekijken dan alle spullen die ontruimt dienen te worden. Al er herstelwerk gedaan moet dan brengen we dat ook in kaart. Op basis hiervan kunnen wij een vrijblijvende en gratis offerte afgeven.
- Offreren: Na het huisbezoek hebben we genoeg informatie om een eerlijke offerte af te geven. We weten immers precies hoeveel spullen er afgevoerd moeten worden en welke overige werkzaamheden verricht moeten worden.
- Inhuren: Als u akkoord gaat met de offerte dan huurt u ons in feite in om de huisontruiming plus eventueel extra werk uit te voeren.
- Inplannen werkzaamheden: Als u ons de opdracht heeft gegund plannen we in samenspraak met u de werkzaamheden in. In de meeste gevallen gaat het om een dag, maar soms ook meerdere dagen. Dit zullen we van te voren kenbaar maken.
- Uitvoeren van de opdracht: Op de afgesproken datum komen we ’s morgens met enkele verhuiswagens naar de leeg te maken woning. U hoeft ons enkel toe te laten tot de woning en dan beginnen we met het leegruimen van de woning.
- Extra werk: Mogelijk heeft u ons ook ingehuurd om herstelwerk te verrichten. De herstelwerkzaamheden worden meestal tussen de ontruimingswerkzaamheden uitgevoerd. Dit kan ook voor of na de woning ontruiming plaatsvinden.
- Afronden van werkzaamheden: Nadat klaar zijn met het bezemschoon opleveren van de woning komt u naar de woning toe. Wij lopen dan samen door de gehele woning om alles te controleren.
Hierboven wordt heel praktisch omschreven hoe wij werken. In principe heeft u hiermee een beeld op hoog niveau, maar veel ontruimingen zien er anders uit. Mogelijk zijn er extra en / of andere stappen nodig om de opdracht naar afspraak uit te voeren.
Wilt u weten wat een woningontruiming in Eindhoven kost?
vraag direct een gratis offerte aan
Wat zijn de voordelen van een regionale ontruimer?
Een regionale ontruimer heeft een aantal voordelen, waardoor o.a. de kosten voor een woningontruiming in de regio Eindhoven een stuk lager uitvallen.
De redenen zijn in principe logisch, doordat een regionale ontruimer lokaal actief worden er minder kilometers afgelegd. Daarnaast zijn de manuren ook lager, omdat er minder tijd nodig is om een boedelruiming uit te voeren.
Daarnaast werken we samen met regionale partijen, waardoor we goedkoper, sneller en gemakkelijker kunnen afvoeren. Zo hebben we goede afspraken met regionale afvalverwerkers.
Ook proberen we hergebruik te bevorderen. Dit is niet altijd goedkoper dan afvoeren naar een afvalverwerker, maar stimuleert de circulaire economie. Zo worden boeken bijvoorbeeld gedoneerd aan een Eindhovense partij die gerund wordt door vrijwilligers. Met de opbrengst worden goede doelen ondersteund, zoals voedselbanken.
Bent u nu al mening dat een regionaal ontruimingsbedrijf voordelen biedt? Start dan gerust de gratis offerteaanvraag en anders lees gerust verder.
Een regionale woningontruimer kan snel inspringen op aanvraag voor een opdracht. Vanwege de korte afstand van de standplaats tot eventuele werkplek kan een huisbezoek ook snel plaatsvinden. Hierdoor weet u snel waar u aan toe bent.
Uiteraard zijn er ook algemene voordelen van een woningontruimer. Dit is wat in principe elke betrouwbare en professionele woning ontruimer u biedt. Dit zijn eveneens de redenen, waarom mensen een ontruimer in principe inhuren.
Algemene voordelen van een woning ontruimer:
- Het fysiek zware werk wordt voor u uitgevoerd.
- Opruimen, maar ook ontruimen van een woning is voor veel mensen emotioneel. Doordat u het uitbesteedt heeft u hier weinig of geen last van.
- De woningontruiming kan snel een efficiënt uitgevoerd worden. Hierdoor kunt u de woning sneller opleveren of in de verkoop zetten. De woonlasten stoppen immers eerder.
- Als er volgens de verhuurder herstelwerk dient te worden uitgevoerd dan kunt u dit uitbesteden. U hoeft deze vaak lastige en soms ook specialistische werkzaamheden niet zelf uit te voeren.
De regio’s waar we het meest actief zijn
Deze pagina gaat over woningontruimingen in Eindhoven. Wij zijn echter in meer regio’s in Zuidoost-Brabant actief. Mocht onverhoopt op deze pagina terecht zijn gekomen, maar in een andere gemeente wonen dan kunt u via onderstaande kaart naar uw gemeente gaan. Sommige gemeentes staan niet aangegeven, omdat deze wat kleiner zijn. Ze zijn zeker niet minder belangrijk voor ons, maar het zou teveel zijn om voor iedere gemeente een pagina te creëren. Woont u in een andere gemeente neem dan gerust contact op of start de gratis offerteaanvraag.
Extra diensten van een woningontruimer
U heeft wellicht al begrepen dat wij nagenoeg alle werkzaamheden uitvoeren die komen kijken bij het verlaten van een woning. In veel gevallen moeten er naast het leeghalen van de woning extra diensten uitgevoerd worden. Deze kunnen overigens ook apart afgenomen worden.
Als u een woning huurt en u heeft de woning aangepast dan kan het zijn dat de verhuurder eist om deze aanpassingen teniet te doen. Dit kunt u terugvinden op de opnamestaat. Als er geen opnamestaat is dan moet de verhuurder bewijzen dat de aanpassingen er niet waren op het moment dat u of wellicht uw dierbare de woning aanving te huren. Zo zijn er nog meer regels die de overheid heeft vastgelegd. Het is verstandig om deze regels eens na te lezen.
Ook welbekende woningverhuurders, waarvan u verwacht dat alles volgens de regels gaat hebben het wel eens mis. Het is daarom fijn om te weten wat wel en niet hoeft te doen.
Wellicht dat wij u ook kunnen adviseren.
Wilt u advies en een gratis & vrijblijvende offerte? Start dan de offerteaanvraag
De meest voorkomende extra diensten zijn hieronder in een lijst geplaatst. Dit zijn ook gewoonweg de meest voorkomende werkzaamheden die uitgevoerd dienen te worden volgens verhuurders.
- Nagels en schroeven verwijderen & gaatjes dichtmaken: Iedereen hangt wel eens wat op aan de muur of zelfs plafond. Denk aan een spiegel, schilderij of lamp. Verhuurders vragen vaak om de nagels en/of schroeven uit de muren en plafonds te verwijderen. Nadat ze verwijderd zijn moeten ze dichtgemaakt worden met muurvuller. Dit is een van de meest voorkomende werkzaamheden die verrichten moeten worden als er een woning wordt verlaten.
- Lampen verwijderen: De meeste lampen in een woning moeten verwijderd worden. Meestal zijn dit hanglampen en wandlampen. Daarna moeten er kroonsteentjes op de stoomkabeltjes geplaatst worden.
- Raamvitrage & gordijnen verwijderen: Bij huurwoningen moeten meestal alle gordijnen verwijderd worden. Hieronder valt ook overige raamvitrage, zoals lamellen, rolgordijntjes etc. In sommige gevallen moet ook de gordijnrails verwijderd worden. Dit verschilt per verhuurder. Gordijnen en raamvitrage zijn vaak wel items die overgenomen worden door een nieuwe huurder. Bij koopwoningen blijven gordijnen en raamvitrage meestal hangen totdat de woning is verkocht en wordt overgedragen.
- Vloerbekleding verwijderen: De meeste verhuurders eisen dat de vloerbekleding in alle ruimtes van een woning wordt verwijderd. Soms is een vloer nog erg mooi en kun je deze ter overname aanbieden. Dit levert niet alleen geld om, maar u bespaart ook werk, omdat de vloer niet hoeft te verwijderen. Uiteraard kost een vloer afvoeren ook geld. Als u dit uitbesteedt aan een woningontruimer dan worden er ook kosten in rekening gebracht. Vloerverwijdering houdt in dat de vloerbekleding wordt verwijderd. Dit kunnen verschillende type vloeren zijn.
- Muren en plafonds verven: In sommige woningen zijn de muren of plafond toe aan een nieuwe lik verf. Een verhuurders eist meestal dat deze wit geverfd worden als de muren en/of plafonds een afwijkende kleur hebben, zoals bruin of zwart. In dat geval moet u de muren en plafonds weer wit maken. Vaak is er ook flinke nicotine aanslag op de muren en plafonds. In dat geval moet eerst de nicotine aanslag verwijderd worden. In het geval van nicotineaanslag wordt de klus opeens een stuk groter. Het aantal werkuren is een stuk hoger en daarom ook een stuk duurder.
- Verwijderen van wandsystemen en stellingen: In kelders en opslagruimtes mogen wandsystemen en stellingen vaak blijven, maar elders in de woning eist de verhuurder meestal dat ze weggehaald worden als de woning wordt verlaten. Natuurlijk kunt u ons ook inhuren voor het opruimen van de kelder alleen.
- Aanpassingen verwijderen: Er zijn vele soorten aanpassingen die in woningen kunnen worden gedaan. Dit kunnen simpele aanpassingen zijn, zoals een koof voor de gordijnen of extra keukenkastje. Soms zijn er ook kleine bouwwerken, zoals een afdakje of een hondenren. Het hiervoor genoemde zijn enkel voorbeelden van aanpassingen. Zo zijn er uiteraard vele meer. Als deze niet zijn goedgekeurd door de verhuurder dan kan deze eisen om deze te verwijderen. Het verwijderen van een keukenkastje hoort onder kleinere herstelwerkzaamheden. Het verwijderen van bijvoorbeeld een hondenren valt vaak al onder klein sloopwerk. Ook dit werk kunt u uitbesteden aan een ontruimingsdienst.
De lijst hierboven zijn voorbeelden van de meest voorkomende werkzaamheden die verricht moeten worden bij oplevering van, met name huurwoningen. Bij koopwoningen is dat meestal anders, maar hier moeten vaak ook aanpassingen gedaan worden om de woning aantrekkelijk te maken. Uiteraard zijn er veel meer werkzaamheden die de kop kunnen opsteken als je een huurwoning verlaat.
Wij raden aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met de verhuurder van de woning en een voorinspectie te laten doen. Een verhuurder is dit overigens verplicht. Zo kan tijdig vastgesteld worden wat er allemaal gedaan moet worden. Ook heeft u dan de tijd om uit te zoeken of hetgeen gedaan moet worden ook daadwerkelijk verplicht is. Tot net voor de oplevering kunt u dan overleggen met de verhuurder.
Een passende offerte voor een woningontruiming?
vraag direct een gratis offerte aan
Ontruimingsvarianten
Een woning ontruiming bestaat met name uit het leeghalen van een woning. Een woning of een pand ontdoen van inboedel & roerende zaken. In principe klopt dat, maar er zijn bepaalde ontruiming die als een variant aangemerkt kunnen worden.
Uiteindelijk bestaat een ontruimingsvariant uit een verzameling van diensten die wij aanbieden. In principe kun je deze diensten ook zelf samenstellen. Je kunt ons ook gewoonweg inhuren voor werk dat je uit wil besteden. Zo kun je ons bijvoorbeeld enkel en alleen inhuren voor het schoonmaken van een huurwoning of pand of alleen voor het leeghalen van een woning of pand.
Een voorbeeld van een ontruimingsvariant is een spoedontruiming. In wezen is deze precies hetzelfde als een normale woningontruiming, maar moet de woning snel ontruimd worden. Dat betekent dat we snel moeten handelen, maar er komt toch iets meer bij kijken. Dit leest u in het eerst volgende hoofdstuk.
Spoedontruiming
Moet een woning snel ontruimd worden dan is het verstandig om niet te lang te wachten. Bij een spoedontruiming is het namelijk belangrijk dat u direct contact opneemt. Dit kan overigens gewoon via email of het contactformulier. Wij reageren altijd snel als het om een woningontruiming met spoed gaat. We noemen dit soort opdrachten ook wel een snelontruiming. We nemen dan contact met u op om snel een huisbezoek in te plannen. In de woning bekijken we wat er allemaal moet gebeuren voor het ontruimen van de woning. Soms krijgt u het advies van ons om direct een voorinspectie met de verhuurder in te plannen. Dan weet u na het bezoek van de verhuurder wat er precies moet gebeuren. Dit brengen we vervolgens in kaart. Wij geven op basis van de bevindingen een voorstel af voor de spoedontruiming. Voordat we dit doen proberen we alvast een datum voor dat de woning opgeleverd moet worden te reserveren. Hierdoor gaat u geen binding met ons aan. Het kost verder ook niets. Pas als u akkoord gaat met het voorstel hebben we een overeenkomst. In de tussentijd hebben wij al een plan van aanpak gemaakt.
Hennepplantage ontruimen
Heeft u te maken met een huurder die in uw huis een hennepplantage heeft gerund? Meestal bent u hierachter gekomen, nadat de politie deze heeft ontmanteld. Als politie een hennepplantage ontmanteld dan halen ze enkel de belangrijkste apparatuur weg, zoals de lampen, koolstoffilters, schakelborden en afzuigingen. Vaak laten ze zelfs delen hiervan achter, zoals de koolstofkorrels. Deze worden vaak gewoon op de vloer gedumpt. Soms worden zakken met potgrond open gesneden en potten kapot geslagen. Hierdoor is het meestal een grote puinzooi. Deze ruimwerkzaamheden worden door specialistische bedrijven uitgevoerd die zich enkel beperken tot het weghalen van de wietplanten en de duurste en belangrijkste materialen. Deze bedrijven zijn ingehuurd door politie en justitie.
De belangrijkste zaken worden weggehaald, zodat de eigenaar van de wietkwekerij niet gemakkelijk verder kan met kweken. De rest moet door de huurder (dader) of de verhuurder worden leeggeruimd. In de praktijk komt het erop neer dat u als verhuurder de hennepplantage ontruimen moet.
In de meeste gevallen is de huurder met de noorderzon vertrokken. Dat de huurder de woning doet leegruimen kunt u meestal vergeten en u blijft met de rommel zitten. Dat mag u dan doen als eigenaar van het pand. Bent u de dupe van een hennepkwekerij in uw verhuurder woning? Neem dan gewoon eens contact op met ons en laat u adviseren.
Zorgkamer ontruimen
Wij komen wekelijks in zorgcentra waar we zorgkamers ontruimen. Dit soort ruimingen zijn meestal klein van aard en de kamer moet meestal snel ontruimd worden. We spreken dan meestal ook van een spoedontruiming van een zorgkamer. Dit is ook nodig, omdat een zorgwoning meestal binnen 5 dagen na verlating opgeleverd dient te worden. Dit kan overigens per zorgcentrum verschillen. Vraag dit dan ook direct na bij het zorgcentrum. Het vervelende van deze situatie is dat u meestal te maken heeft met sterfgeval. U moet dan ook nog alles regelen, zoals de woningontruiming.
Een zorgkamer ontruimen kunt u meestal gemakkelijk aan ons uitbesteden. De kosten zijn vaak ook relatief laag, omdat er meestal enkel en alleen functionele inboedel in het woninkje staat en deze hierdoor relatief snel is leeg te halen.
Moet u een zorgkamer leegmaken? Wilt u dit eventueel uitbesteden? Start dan de gratis & vrijblijvende offerteaanvraag.

Seniorenverhuizing
Mensen blijven langer thuis woning. Ze blijven langer in reguliere woningen wonen. Als mensen ouder worden dan worden ze minder mobiel en hebben ze mogelijk zorg nodig. De zorg komt dan aan huis en de woning wordt aangepast op de beperking die de oudere ondervindt. Soms kiezen mensen ervoor om toch naar een seniorenwoning te gaan, omdat een huishouden in een dergelijke woning minder omslachtig is. In andere gevallen gaan mensen naar een zorgkamer in een zorgcentrum. Dit laatste is vaak geen keuze, maar een kwestie van gezondheid. Hoe zorgbehoevender mensen zijn des te eerder komen ze in een zorgwoning terecht.
Als iemand naar een senioren- of zorgwoning gaat dan verlaat men vaak de oude reguliere woning. Deze dien deels ontruimt te worden. De rest van de inboedel wordt dan verhuist. Dit noemen we ook wel een seniorenverhuizing.
Een seniorenverhuizing en een daaraan gekoppelde woningontruiming komt vaak voor na overlijden van een van de partners. De achtergebleven persoon kan vaak niet meer alleen de woning onderhouden. Zelfs niet met hulp. Zeker als het om een eigen woning gaat is het onderhoud vaak te veel.
Het verschil met een seniorenverhuizing en een normale verhuizing is de extra aandacht en zorg. Soms is er meer aandacht nodig voor het verplaatsen van de inboedel en huisraad. Spullen moeten bijvoorbeeld ook ingepakt worden in verhuisdozen. Vaak zijn er ook demontagewerkzaamheden, zoals het demonteren van een kledingkast. Het komt ook voor dat in de nieuwe woning spullen op hun nieuwe plaatst gezet moeten worden. Ook hier moeten in de regel zaken vaak weer gemonteerd worden. Deze extra aandacht onderscheidt zich van een normale verhuizing. Verhuisbedrijven vervoeren in de regel alleen inboedel en huisraad. Dit is meestal ook de goedkoopste optie.
De reden voor de extra aandacht en zorg is dat degene die gaat verhuizen het zelf niet meer goed kan. De leeftijd beperkt de persoon om zelf dingen te doen. Ook is het verstandig om tijdens de verhuizing niet aanwezig te zijn om stress te voorkomen. De senior han het best even een nachtje ergens anders overnachten. Niet in de oude en ook niet in de nieuwe woning. Zodra de verhuizing klaar is gaat de senior naar de nieuwe woning.
U kunt ons hiervoor inhuren? Ook voor de kinderen of bekenden van de woning is het mogelijk een optie om extra hulp in te huren. Wilt u mogelijk een seniorenverhuizing laten uitvoeren? Start dan de gratis een vrijblijvende offerte aanvraag.
Garage of berging laten opruimen
Mensen weten niet altijd dat ontruimingsdiensten ook gewoon je garage of berging kunnen opruimen. Aangezien ontruimingsdiensten gespecialiseerd zijn in het leegmaken van woningen of panden ligt is het leegmaken van een garage of berging een fluitje van een cent. Dat laatste is uiteraard een beetje overdreven, want er moet vaak toch flink werk verricht worden. Het is enkel om duidelijk te maken dat u ons of een andere woning ontruimer hier gerust voor kunt benaderen.
Zeker als het om uw eigen garage of berging gaat is het vaak lastig. De meeste mensen kijken er tegenop. Soms zelfs zo erg dat ze echt geen begin kunnen maken. Voor sommige mensen zou je zelfs kunnen zeggen dat persoonlijke spullen opruimen in eigen woning emotie is. Kortweg gezegd opruimen = emotie, althans voor veel mensen. Afstand doen van de meest waardeloze spullen is soms erg lastig. Als u iemand inhuurt om dit te doen dan gaat dat veel gemakkelijker.
Heeft u hulp nodig met het opruimen van uw garage of berging? Start dan de gratis & vrijblijvende offerteaanvraag.
Als u garage of berging leeg is dan begint het eigenlijk pas. U heeft de meest waardevolle spullen of spullen die u nog nodig heeft apart gedaan om ze terug te plaatsen in de nu vrije opslagruimte. Soms heeft u ook andere plannen voor de nieuw gecreëerde ruimte. Voordat u ook maar iets in de ruimte plaatst moet u er goed over nadenken, waarvoor u de ruimte gaat gebruiken. Het is dan ook belangrijk om eerst te bepalen hoe u de ruimte gaat inrichten. Wordt er gewerkt? Dan moet u eerst een indeling maken van waar welke materialen komen te staan, waarvoor u geen opslagsysteem nodig heeft. Hiermee bedoelen we bijvoorbeeld een werkbank. Er zijn uiteraard nog meer zaken. Daarna gaat u nadenken over een opslagsysteem. Het beste kunt u de hoogte ingaan met uw opslagsysteem. Een van de meest gemaakte fouten is namelijk om spullen op de grond te plaatsen, waardoor u op een gegeven moment niet meer bij meeste spullen kan. De vloer staat namelijk vol, waardoor u er niet meer kan staan. Zolang u binnen armlengte bij alle opgeslagen spullen kan zit u goed. U mag uiteraard wel laddertje gebruiken om bij spullen te komen die hoog staan. Een opslagsysteem kan gewoonweg een stelling zijn, maar het zou fijn zijn om er toch even over na te denken. In de stelling plaatst u opslagboxen. Deze labelt u en u plaatst de daarbij horende spullen er in. Dit laatste is een high level plan om een ruimte leeg te ruimen en beter te gaan gebruiken.
Voordat u dus een ruimte laat opruimen is het verstandig om verder te denken en een plan te maken. Dit doe je door over het gebruik van de ruimte na te denken en vervolgens een layout te maken. Nadat de ruimte is leeggeruimd gaat u eerst de stellingen of opslagsystemen plaatsen + de materialen die u nodig heeft om in de ruimte te gebruiken, zoals een werkbank.
Zolder en/of kelder ontruimen
Natuurlijk zijn de meeste zolders opslagruimtes. De meeste mensen maken hier dan ook gretig gebruik van. We stouwen de zolder vaak zo vol dat we er amper nog op kunnen. Behalve de kerstspullen weten we helemaal niet meer wat er allemaal op staat. Dat betekent niet dat de spullen waardeloos zijn óf dat we ze helemaal niet meer kunnen gebruiken, maar het is wel een teken dat deze eens drastisch opgeruimd dient te worden. Een zolder ontruiming kan echter lastig zijn. Zeker als de zolder niet bereikt kan worden via de vaste trap.
De kelder is eigenlijk bedoeld als voorraadruimte. Soms ook als washok. Een beetje opslag zou ook nog mogen, maar we hebben bijna allemaal wel eens meegemaakt dat we er toch iets of zelfs veel te veel spullen hebben opgeslagen. Vaak zijn het spullen die we helemaal niet meer (kunnen) gebruiken. Net als de zolder is het leegruimen van de kelder lastig. Dat hoeft niet altijd, maar de toegang is vaak minder gemakkelijk dan andere ruimtes. Dit maakt de ook nog eens vaak donkere ruimte lastig om leeg te ruimen.
Ook hiervoor kunt u een woning ontruimer inhuren. Zeker voor de grotere en soms ook zwaardere spullen kan het handig zij om dit uit te besteden.
Wilt u uw zolderopruiming of kelderopruiming uitbesteden? Start dan de gratis offerteaanvraag.
Bedrijfsontruiming
Door de jaren heen kregen we steeds meer aanvragen van bedrijven die hulp nodig hebben om een bedrijfspand veegschoon op te leveren. Deze bedrijfsontruimingen begonnen met reguliere ruimingswerkzaamheden, maar zoals dat vaak gaat gingen bedrijven tijdens de werkzaamheden vragen of we ook andere zaken kunnen regelen die bij een pandverlating de kop op steekt. Zo zijn we langzaamaan steeds meer werkzaamheden gaan verrichten die bij een bedrijfsontruiming kan komen kijken.
Een voorbeeld hiervan is demontage werkzaamheden, maar ook bijvoorbeeld klein sloopwerk. Eigenlijk kunnen we veel klussen die komen kijken bij een bedrijfsopheffing uitvoeren. We kunnen veel werk verrichten die bij een bedrijfsontruiming komt kijken, maar niet alles. Sommige werkzaamheden zijn namelijk erg specialistisch. Dit laatste komt voor vaak voor bij panden die gebruikt zijn als fabricageplek. We gaan hier niet te diep op in, maar we kunnen in elk geval veel werk dat komt kijken bij het ontruimen van een bedrijf uitvoeren. Meestal bespreken we dit grondig door en kijken we of we het werk uit kunnen voeren en wat daarvoor nodig is.
Heeft u te maken met een bedrijfsverhuizing, waarbij veel spullen achterblijven en/of het bedrijfspand op een bepaalde manier opgeleverd moet worden? Of wordt het bedrijf opgeheven en het pand moet gewoon leeg en veegschoon opgeleverd worden? Vraag ons dan om advies. Nodig ons anders gewoon uit en leg uit wat er moet gebeuren als u het bedrijf gaat ontruimen. Wij kunnen dan aangeven wat wij voor u kunnen betekenen. Daarna kunnen we een voorstel doen.
Vraag nu de gratis & vrijblijvende offerte aan en wij komen naar u toe. We bespreken alles in detail en geven daarna ons voorstel af.
Hulp nodig bij een bedrijfontruiming?
een offerte is gratis en vrijblijvend
Woningontruiming na overlijden
Vaak vindt een woningontruiming na overlijden van een dierbare plaats. Dit is een van de meest lastige situaties. U moet al het fysieke werk doen terwijl u verdriet heeft van het overlijden van een dierbare. Deze werkzaamheden die toch al emotioneel geladen zijn komen bovenop al het andere wat u moet regelen als nabestaande of als testamentair executeur.
In dit soort gevallen wordt de woningontruiming vaak uitbesteed. Een ontruimingsbedrijf kan de huisontruiming na overlijden vaak in no time uitvoeren. Zeker als u te maken heeft met een huurwoning is de druk erg hoog om de woning leeg te halen. U moet de woning namelijk bezemschoon opleveren aan het einde van de tweede maand na overlijden. De woning leeg en schoon worden opgeleverd.
Naast het regelrecht leeghalen van het huis na overlijden kan een ontruimingsbedrijf de woning ook in de staat terugbrengen, zoals deze bij het begin van de huur was. Meestal is er een opnamestaat waar alles in staat beschreven. Hierop kunt u zien hoe de woning aan het begin van de huur was. Bij de verhuurder aangevraagde aanpassingen in huurwoningen, waarvan de huur aanving na 1 augustus 2003 mogen blijven. Als de woning voor 1 augustus 2003 is gehuurd dan moet de woning volgens de opnamestaat die is opgemaakt aan het begin van de huur worden opgeleverd.
Als u de huisontruiming plus eventuele extra werkzaamheden laat doen dan kunt u zich focussen op andere zaken. Als de woning leeg is heeft u ook een voldaan gevoel. U heeft namelijk een van de belangrijkste zaken afgesloten.
Bij een koopwoning is het eigenlijk niet anders. U heeft al heel veel te doen, zoals de woning in de verkoop plaatsen. Allereerst zal de makelaar u flink bezig houden. Deze kan ook adviseren wat er naast het leeghalen van het huis na overlijden moet gebeuren. De makelaar stelt vaak ook tips voor, zodat de woning er aantrekkelijker uitziet voor de verkoop. Daarnaast heeft u ook te maken met alle andere zaken, zoals notariële zaken. Het kan per situatie verschillend zijn, maar notariële zaken zijn vaak lastig en duren lang. Dit plus nog andere zaken geven u genoeg te doen.
Als u de koopwoning mag leegmaken van de notaris en u wilt dit uitbesteden dan kunt u eens bij ons een gratis en vrijblijvende offerte aanvragen.
Waarop letten bij het inhuren van een woningontruimer
Zoals bij elke dienstverlener die u inhuurt moet opletten of u de juiste partij neemt. Niet alleen de prijs is belangrijk, maar ook de expertise. Bij woningontruimingen is het belangrijk om te kijken naar het type bedrijf. Er zijn namelijk een heleboel bedrijven die dit werk in principe kunnen uitvoeren. Zo zijn er schoonmaakbedrijven en sloopbedrijven die ook woningen kunnen leeghalen. Het is echter wel aan te raden om een gespecialiseerd ontruimingsbedrijf in te huren. Een van de redenen is de expertise & ervaring die ze hebben met het leeghalen van woningen na overlijden en de oplevering van huur- en koopwoningen. Ze werken snel en efficiënt en houden rekening met de circulaire economie. Daarnaast zijn de kosten van het leeghalen van een woning die een professionele woningontruimer berekend een stuk lager.
De kosten van een huisontruiming zijn lager, omdat het hele proces is geoptimaliseerd. Zo weet een woningontruimer op een snelle & efficiënte manier spullen gescheiden af te voeren. Bepaalde spullen kunnen ook een nieuwe leven krijgen, zoals bijvoorbeeld gereedschap. Deze wordt ingeleverd bij een organisatie die ervoor zorgt dat deze terecht komen bij mensen in de derde wereld. Zij kunnen hiermee nog veel bereiken. Door deze gestroomlijnde manier van werken zijn de kosten lager. Dit ziet u ook terug in de factuur. Het is dan ook aan te raden om eerst met een ontruimingsbedrijf te kijken wat zij te bieden hebben, alvorens u een ander type bedrijf benadert.
De meeste ontruimingsbedrijven hebben ook een geoptimaliseerd netwerk van partners die u in principe niet ziet. U moet dan denken aan afvalverwerkers waar men tegen een gereduceerd tarief overtollige meubels en huisraad kan laten verwerken. In dit netwerk zijn ook partijen die spullen overnemen. Hiervoor krijgt de woning ontruimer meestal geen geld, maar zorgt er wel voor dat de spullen niet op een afvalberg terecht komen. In sommige gevallen is het wel goedkoper dan de spullen door een afvalwerker te laten verwerken.
Voor sommige spullen heeft een ontruimingsbedrijf een handelaar die de spullen overneemt. Hiervoor kan de ontruimer een compensatie geven of een handelaar rechtstreeks inschakelen. In plaats van dat u betaald voor het afvoeren van bepaalde spullen krijgt u er geld voor. Dit wordt meestal verrekend.
Moet een woning voor een bepaalde datum bezemschoon opgeleverd zijn vraag dan altijd of de ontruimingsdienst de ruimingswerkzaamheden voor deze datum kan uitvoeren. Als u met een spoedontruiming te maken heeft dan is verstandig om duidelijk af te spreken wanneer het leegruimen van de woning exact plaatsvindt. Zorg ervoor dat u een bevestiging ontvangt van het ontruimingsbedrijf.
Alvorens u een offerte aanvraagt is het verstandig om even na te vragen en/of te controleren of de woningontruimer deze gratis en vrijblijvend verstrekt.
Als de woningontruimer aangeeft dat hij het huis wil bezoeken, zodat hij kan zien hoeveel werk de boedelruiming bevat dan is het verstandig na te vragen of hiervoor kosten in rekening worden gebracht. Offreren zou altijd gratis moeten zijn, maar het is mogelijk dat er bedrijven zijn die hiervoor geld vragen.
Moet er naast de boedelruiming extra werk verricht worden vraag dan na of het ontruimingsbedrijf dit doet. Als u al weet welke werkzaamheden verricht dienen te worden vraag dan specifiek na of zij het kunnen uitvoeren.
De kosten van een woningontruiming wilt u het liefst zo laag mogelijk houden. Nu is het zo dat wij uit ervaring weten dat de prijzen dicht bijeen liggen. Om geld te besparen is het verstandig om een ontruimingsbedrijf te laten offreren die ook een vergoeding geeft voor bepaalde spullen. Dit is met name belangrijk als er ook spullen staan die verkoopbaar zijn. Hieronder vallen niet spullen die als goed worden betiteld, maar gedateerd zijn. Heeft u naar uw mening spullen die verkoopbaar zijn en u wil deze inzetten om een goede offerte te verkrijgen van een ontruimer zorg er dan voor dat u een ontruimer laat offreren die dit ook doet.
Als u te maken heeft met een woningontruiming na overlijden dan is het verstandig om een woningontruimer in te huren die zorgvuldig met de nalatenschap omgaat. Zeker als u ook graag wil dat de ontruimer persoonlijke en waardevolle spullen aan de kant legt als zij deze tegenkomen. Het zal niet de eerste keer zijn dat er foto albums of bepaalde spullen die erg persoonlijk zijn verdwijnen.
Als laatste: zoek een betrouwbare partij. Vraag in uw kennissenkring of iemand een ontruimingsbedrijf kent waar ze goede ervaring mee hebben. Niet alleen de kosten zijn belangrijk, maar ook betrouwbaarheid. Zo moet u weten of een bedrijf de opdracht naar wens uitvoert. Ook is het belangrijk dat er afspraken nagekomen worden. Zeker als u met een opleverdatum van de woning zit is het belangrijk dat de woningontruiming op tijd wordt uitgevoerd.
Een ontruimingsbedrijf huur je in de regel niet vaak in, daarom is het vaak ook lastig om een betrouwbare partij te vinden. Mogelijk is er dan ook niemand die u goed kent die een bedrijf kan adviseren.
Wij beloven u dat we een top service hebben neergezet en onze dat we onze afspraken nakomen. Als u van mening bent dat wij mogelijk iets voor u kunnen betekenen vraag dan gerust een offerte aan. U bent nergens aan gebonden.
Vraag vandaag uw gratis & vrijblijvende offerte aan.