Woningontruiming Helmond

Bent u op zoek naar een bedrijf dat uw woningontruiming in Helmond geheel of deels uit uw handen neemt? U bent in elk geval niet de enige. Een woning leeghalen is organisatorisch en fysiek een enorme klus. Vaak komt dit ook nog bovenop alle andere zaken die u moet regelen bij het weggaan uit een woning.

Sommige mensen hebben ook de maken met een woningontruiming na overlijden. Dan is het niet enkel fysiek zwaar, maar meestal ook emotioneel.

Door een woningontruiming uit te besteden voorkomt u een hoop extra stress. Het is zelfs zo dat juist het leeghalen van de woning een extra zware impact maakt op uw gemoedstoestand. Dit hoeft helemaal niet.

Wilt u persoonlijk advies van uw regionale woningontruimer? Neem dan contact op via het contactformulier of bel: 040 369 034 3

Als u een huisontruiming uitbesteedt dan kunt u zich richten op andere zaken die eveneens van belang zijn. Zo houdt u niet alleen overzicht, maar kunt u ook alles beter regelen. Dit komt puur en alleen omdat u meer tijd en minder stress heeft.

Het enige wat u moet doen is ervoor zorgen dat alle waardevolle en persoonlijke spullen uit de woning zijn. De woning is dan gereed om leeg te maken. Bij een betrouwbare woningontruimer kunt u ook afspraken maken over bepaalde vondsten. Zo worden waardevolle & persoonlijke spullen aan de kant gehouden en vervolgens aan u overhandigd.

Als u een woningontruiming laat uitvoeren kunt ook geld besparen op de woonlasten. Dit komt omdat de huisontruiming op kortere termijn uitgevoerd kan worden. Bij huurwoning stopt de huur en bij koopwoning de eventuele hypotheek. Andere woonlasten stoppen dan ook. U moet dan denken aan elektra, gas en licht, maar ook verzekeringen e.d.

Bepaalde inboedel en spullen hebben mogelijk nog een goede tot redelijke verkoopwaarde. Als u deze zelfs niet wil hebben dan kan een woningontruimer hier mogelijk een vergoeding voor geven. De vergoeding wordt dan verrekend met de kosten.

Wilt u geheel of gedeelte ontzorgt worden bij de woningontruiming aarzel dan niet om eens contact op te nemen om te praten over de mogelijkheden.

Bakwagen gebruikt bij een woningontruiming

Bladwijzer

Wanneer een woningontruiming uitbesteden?

Een woningontruiming besteedt u uit als u zelf niet in de gelegenheid bent om deze uit te voeren. Het leeghalen van een woning is namelijk organisatorisch & fysiek zwaar. Daarnaast kan het zijn dat u te maken heeft met woningontruiming na een overlijden. In dat geval is het vaak emotioneel zwaar. Daarnaast heeft u naast het leegmaken van de woning een heleboel andere zaken te regelen als nabestaande.

Ook kunt u kosten besparen op de woonlasten. Door de woning op tijd of zelfs een maand eerder leeg op te leveren dan de sleuteloverdracht moet plaatsvinden bespaart u direct op kosten die de woning met zich meebrengt.

Als u de woning in principe wel kunt leegmaken, maar u staat onder tijdsdruk dan kan het een optie zijn om de woningontruiming uit te besteden. Als u met een huisontruiming na overlijden te maken heeft dan moet de woning aan het einde van de tweede maand na overlijden opgeleverd zijn bij de verhuurder.

Als er in de woning veel aanpassingen zijn aangebracht die u zelf niet kunt verhelpen dan kunt u overwegen om de woningontruiming uit te besteden. Sommige ontruimingsbedrijven leveren ook maatwerk. U doet dan zelf bepaalde klussen uitvoeren en andere besteedt u uit, zoals bijvoorbeeld het leegruimen van de woning.

U kunt er ook voor zorgen dat het volume van de overbodige inboedel en huisraad vermindert. Hierdoor heeft een boedelontruimer minder werk en zal dan ook minder kosten in rekening brengen voor de woningontruiming.

Heeft u nog tijd, voordat de woning bezemschoon moet worden opgeleverd? Bent u ook in de gelegenheid om zelf het e.e.a. uit te voeren lees dan onze bespaartips.

Hulp nodig bij een woningontruiming in Helmond?

ontvang een gratis en vrijblijvende offerte

Wat kost een woningontruiming?

Elke woningontruiming is anders. Het is daarom lastig te zeggen wat een woning ontruimen in Helmond kost. Deswege is het verstandig om een woningontruimer te kiezen die een op maat gemaakte offerte opstelt.

De kosten zijn voornamelijk gebaseerd op:

  • De omvang van de boedel
  • Het type afval dat voortkomt bij het woning ontruimen
  • Het aantal uren dat nodig is om de woning te ontruimen
  • De toegankelijkheid van de woning, welke zijn weerslag heeft op de manuren
  • De extra werkzaamheden die verricht dienen te worden

Bij veel mensen is het ook belangrijk om na te gaan of er genoeg budget is om de woning te laten ontruimen. Dit bepaalt sterk wat uw mogelijkheden zijn. Vaak heeft u met deze situatie te maken als een woning abrupt verlaten wordt of moet worden. Vaak is er dan namelijk sprake van een woningontruiming na overlijden. Dan moet er ook duidelijkheid komen over de financiële middelen die de overledene achterlaat voor u als nabestaande of executeur die beschikbaar kunnen worden gesteld voor het leegmaken van de woning. Het snelst komt u hierachter om direct een gesprek aan te gaan met de notaris om het testament te raadplegen.

Heeft u weinig financiële middelen te beschikking, maar zijn er meerdere nabestaanden, familieleden, vrienden en kennissen die eventueel kunnen helpen bij het leegmaken van de woning dan kunt u daar mogelijk beroep op doen. Sommige mensen zijn mogelijk fit genoeg om allerhande ontruimingstaken uit te voeren. Sommige mensen hebben ook middelen die gebruikt kunnen worden het ontruimen van de woning, zoals een vervoersmiddel. Mogelijk zijn er ook mensen die bepaalde werkzaamheden kunnen verrichten die de kop opsteken bij een woningontruiming, zoals het verwijderen van zelf aan de woning aangebrachte zaken. U moet dan denken aan werkzaamheden, zoals het verwijderen van vloerbedekking of het slopen dan wel wegnemen van bepaalde aanpassingen.

De vorige twee alinea’s zijn geschreven om u er bewust van te maken dat de financiële situatie in sterke mate bepaalt wat uw mogelijkheden zijn bij het leegruimen van een woning.

Als u als nabestaande weinig financiële middelen heeft dan kunt u ook zelf een heleboel doen, waardoor de kosten voor het woning ontruimen lager uitvallen. U laat dan alleen de inboedel & huisraad uit de woning ontruimen welke u zelf niet kunt verwijderen. De woningontruimer zal bij minder volume een lagere offerte afgeven. Lees verderop de bespaartips voor een woningontruiming.

Een boedelruimer zal de offerteprijs baseren op de door hem beraamde kosten die het bedrijf bij bepaalde boedelruiming zelf verwacht te maken. Als deze operationele kosten die de het bedrijf maakt hoger uitvallen dan zal dit aan u worden doorberekend. Zo zijn er veel ontruimingsbedrijven die landelijk werken. Als een ontruimer bijvoorbeeld is gevestigd in het noorden van het land en hij moet een woningontruiming in Helmond uitvoeren dan zijn de kosten hoger dan als het bedrijf een woning moet leeghalen in de buurt. Een regionale ontruimer hoeft immers minder kilometers af te leggen. Dit bespaart niet alleen reiskosten, maar ook tijd. De tijd dat men in de auto zit wordt meestal ook doorbrekend. Regionale ontruimers hebben ook een geoptimaliseerd netwerk van partners die meestal op de achtergrond assisteren bij het leegruimen van een woning. Deze partners zijn bijvoorbeeld afvalverwerkers, waarmee men vaste afspraken heeft.

Hieronder volgt een overzicht van de gemiddelde kosten per soort huisontruiming.

Gemiddelde kosten

Soort ontruimingGemiddelde kosten
Zorgkamer / kleine seniorenwoning200 – 600
Seniorenwoning / 50+ woning275 – 800
Eengezinswoning550 – 1650
Grote woning850 – 1900
Garage, berging of schuur175 – 550
Zolder, kelder of opslagruimte175 – 450
Bedrijfsontruimingn.t.b.
De genoemde prijzen zijn richtprijzen inclusief btw

Het verschil in kost per woningontruiming in Helmond is breed. Dit komt omdat het verschillend is per geval. Zo heb je bijvoorbeeld eengezinswoningen waar weinig spullen staan of juist heel veel. Als er weinig spullen staan dan vertegenwoordigt de laagste prijs de richtprijs en bij veel spullen is de hoogste prijs de richtprijs.

Prijsopbouw van een ontruiming

Hieronder vindt u een cirkeldiagram die visueel weergeeft hoe de prijs van een woningontruiming is opgebouwd. U moet er wel rekening mee houden dat dit gemiddelden zijn. Het is gebaseerd op honderden woningontruimingen die wij in Helmond hebben uitgevoerd.

Als voorbeeld nemen we “Extra Diensten”. In de cirkeldiagram ziet u dat dit ongeveer 5% is. Dit is relatief laag, want we hebben ook woningontruimingen, waarbij er helemaal geen extra werk verricht dient te worden en enkel de woning wordt leeggemaakt en bij andere juist wel. Bij een koopwoning wordt er vaak weinig extra werk gedaan. Naast het leeghalen van de woning wordt er bij huurwoningen juist vaak veel extra werk verricht, omdat de woning aan de eisen van de verhuurder moet worden opgeleverd.

De richtprijzen zijn inclusief btw.

Wilt u op kosten voor een woningontuiming service besparen? Lees dan het volgende hoofdstuk.

Vraag nu een offerte aan bij uw regionale ontruimer?

vraag uw gratis en vrijblijvende offerte aan

Bespaartips bij het ontruimen van een woning

Besparen op een huisontruiming is goed te doen door zelf een boel uit te voeren. Hierdoor vermindert u het aantal spullen dat uit de woning gehaald dient te worden. Een woningontruimer kan u immers niets rekenen voor spullen die er niet zijn.

Als u zelf herstelwerk verricht dan hoeft u dit ook niet uit te besteden. Stel bij de woning is een kippenren gebouwd. Als u deze zelf demonteert en afvoert dan hoeft u dit werk niet uit te besteden. Dergelijk werk is vaak niet lastig, maar tijdrovend. De uren die een ontruimingsbedrijf aan het woning ontruimen besteedt kunt u beter efficiënter in laten zetten door bijvoorbeeld de woning leeg te laten ruimen.

En nu dan ons overzicht met bespaartips:

  • Inboedel en huisraad te koop aanbieden: Maak een lijst van spullen, waarvan u denkt dat ze nog goed verkoopbaar zijn. Doe onderzoek op het internet of ze in trek zijn en wat ze ongeveer opbrengen. Plaats daarna de spullen waarvan u denkt dat ze snel verkopen op een online marktplaats.
  • Inboedel opkoper inschakelen: Er zijn talloze bedrijven die inboedel opkopen en vaak ook andere zaken. Ook vind je ze lokaal. Heeft u antiek bied deze dan aan bij een lokale antiquair. Er zijn ook ontruimingsbedrijven, zoals wij die voor bepaalde inboedel een vergoeding geven in combinatie met een opdracht voor het leeghalen van een woning. Een van de voordelen is dat u dan met een partij te maken heeft.
  • Veilinghuis: Heeft u speciale items, zoals kunst of verzamelobjecten neem dan contact op met een regionaal veilinghuis. Zij komen een kijkbezoek doen en kunnen snel aangeven wat zij kunnen veilen voor u.
  • Gratis weggeven: Geef spullen gratis af. Er zijn altijd mensen in uw kennissenkring die spullen kunnen gebruiken en u eventueel kunnen helpen met het leegruimen van het huis. Denk bijvoorbeeld aan een familielid die op kamers gaat. Die willen vaak meubels en spullen hebben die niet erg waardevol zijn, maar wel nog functioneel.
  • Zelf spullen afvoeren: U kunt zelf spullen afvoeren. Meestal zijn er faciliteiten in de buurt of straat waar u bepaalde spullen kunt weggooien. Zo kunt bijvoorbeeld textiel in een textielcontainer gooien. Oud papier kunt u vaak op een bepaalde datum aan de weg zetten. Een ander bekend voorbeeld is glas. U kunt glas “ook met inhoud” in de glascontainer gooien. Door zelf af te voeren maakt u een goed begin met het leegmaken van de woning.
  • Kies een regionale ontruimer: Een regionale ontruimer is een stuk goedkoper, omdat deze kortere afstanden moet afleggen naar de plaats van de leeg te halen woning. De kosten zijn voor het bedrijf lager en dat ziet u terug op de factuur. Regionale ontruimers hebben ook een regionaal netwerk van partners, waarmee ze samenwerken. Vaak heeft men afspraken met hen, waardoor ze goedkoper spullen kunnen afvoeren.
  • Vergelijk offertes: De meeste ontruimingsdiensten geven prijzen af die dicht bijeen liggen, maar dit kan toch verschillen. Besparen is goed, maar kijk ook naar de betrouwbaarheid van een onderneming. Het is belangrijk dat de leeg te maken woning bijvoorbeeld niet beschadigd raakt. Is de ontruimingsdienst ook verzekerd tegen schade?
  • Gratis kijkbezoek: Als u een op maat gemaakt offerte wil is het verstandig om te vragen voor een kijkbezoek van de leeg te maken woning. Vraag voor de zekerheid na of een kijkbezoek gratis is.
  • Gratis offerte: Vraag altijd na of het ontruimingsbedrijf gratis & vrijblijvend een voorstel doet voor een boedelruiming met eventueel extra werkzaamheden.
Verhuisdozen van Woningontruiming Brabant

Werkwijze bij een woningontruiming in Helmond

In dit hoofdstuk leggen we uit hoe een woningontruiming in Helmond in zijn werk gaat.

Wij doen dit werk al meer dan 10 jaar en hebben veel ervaring met woningen ontruimen in Helmond en omgeving. Onze werkwijze is daardoor verbeterd en toegespitst op Helmondse ruimingsopdrachten. Er wordt veel waarde gehecht aan een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Tevens kennen we bijvoorbeeld ook de eisen van woningcorporaties die in Helmond en omgeving veel woningen verhuren.

Door onze jarenlange ervaring kunnen we ook gedegen advies geven. Dit behoort in principe ook tot de eerste stap van onze werkwijze.

De meeste mensen die bij ons terecht komen hebben dan ook vragen over waar ze rekening mee moeten houden bij een woningontruiming. Wij geven u te allen tijden graag helder & persoonlijk advies.

Na het adviesgesprek & de offerteaanvraag gaan we als volgt te werk:

  • Bezichtiging van de woning: Bij kleinere opdrachten geven we soms een prijsindicatie af op basis van een gesprek en foto’s. Bij grotere opdrachten gaan we meestal op kijkbezoek. We maken dan een afspraak met u bij de te ontruimen woning in Helmond e.o. Tijdens de bezichtiging geven we desgewenst advies, inventariseren de inboedel en de overige zaken en bespreken eventueel aanvullende werkzaamheden. Een bezichtiging voor een huisontruiming in Helmond of omgeving is meestal snel ingepland. Een kijkbezoek is altijd gratis en uiteraard ook vrijblijvend.
  • Offerte afgeven: A.d.h. van het kijkbezoek maken we een offerte op. Deze sturen we u per email op. De offerte is op maat gemaakt voor uw woningontruiming. De offerte is gratis & vrijblijvend.
  • Ontruiming toekennen: Als u ons de opdracht toekent dan maken we een afspraak voor de dag of soms dagen dat we de woning gaan leeghalen.
  • Ontruiming uitvoeren: Op de dag van de werkzaamheden komen wij met materieel en mensen naar de te ontruimen woning. We ruimen de hele woning leeg en verrichten eventuele extra werkzaamheden.
  • Bijzondere opdrachten: Soms moeten er bijzondere zaken worden verricht door ons. Dit kan bijvoorbeeld een voorinspectie of eindoplevering met de verhuurder zijn. Dit soort taken voeren we enkel uit als daar afspraken over gemaakt zijn.
  • Afronding werk: Zodra we de werkzaamheden hebben uitgevoerd nemen we telefonisch contact met u op. Soms spreken we ook een tijdstip af wanneer we klaar zijn met het werk. Soms bent u of iemand anders ook constant aanwezig. Hoe dan ook lopen we samen met u als opdrachtgever door de woning heen om te kijken of al het werk is uitgevoerd, zoals we dat hebben afgesproken.

De ene woningontruiming is anders dan de andere. Zeker als er bijzondere opdrachten zijn dan kan de volgorde van de werkwijze bij het leegruimen van een woning afwijken. Soms verrichten we ook werk dat niet in bovenstaande volgorde van werkwijze is verwerkt. Dit komt omdat we een maatwerk onderneming zijn.

Wilt u ook een passend voorstel voor een woningontruiming?

vraag uw gratis en vrijblijvende offerte aan

Wat zijn de voordelen van een regionaal ontruimingsbedrijf

Als u een regionaal ontruimingsbedrijf inschakelt heeft dat flink wat voordelen bij een ontruimingsopdracht. Niet alleen is het goedkoper, maar een regionale ontruimer heeft ook een netwerk van partners die kunnen helpen bij de afvoering van inboedel een spullen. Deze partners zetten zich vaak in voor de circulaire economie. Dit is niet alleen goedkoper, het help ook nog eens mee aan een beter milieu, zodat niet alle spullen op een als afval wordt verwerkt.

Een regionaal ontruimingsbedrijf is met name goedkoper, omdat deze altijd in de buurt van een woningontruiming gezeteld is. Hierdoor is de ontruimer minder tijd en reiskosten kwijt. Dit ziet u ook terug op uw factuur.

Ook als er een woningontruimingsaanvraag uit Helmond binnenkomt kunnen we snel handelen. Zo zijn we altijd snel ter plekke als we afspreken met de klant om een bezichtiging te van de leeg te maken woning doen. U weet dan snel waar u aan toe bent. Start nu een offerteaanvraag.

Natuurlijk kun je een huisontruiming door heel Nederland uitvoeren, maar het is voor een ontruimingsdienst heel omslachtig en duur. Derhalve adviseren we altijd om met ontruimers in de regio Helmond te werken.

Algemene voordelen ontruimingsbedrijf

U bent op deze website terecht gekomen, omdat u waarschijnlijk al voordelen van het uitbesteden van een boedelruiming heeft gezien. Met name het fysieke werk & het afvoeren van overtollige inboedel en huisraad is meestal de grootste uitdaging, waarvoor u een oplossing zoekt. Hieronder geven we in een lijst weer wat alle voordelen zijn van het inhuren van een ontruimingsbedrijf bij een huisontruiming.

  • Alle zware meubels en huisraad wordt voor u verwijderd
  • U wordt geheel ontzorgt en hoeft zelf niets te doen
  • U heeft geen belemmerende sentimenten die u in de weg zitten dan als u zelf de woning doet ontruimen
  • De woning ontruiming kan sneller uitgevoerd worden, zodat u zaken eerder kan afsluiten
  • Besparing op woonlasten is mogelijk door een huurwoning snel op te leveren en een koopwoning snel te koop te zetten.
  • Lastig en specialistisch herstelwerk wordt voor u uitgevoerd. Denk bijvoorbeeld aan het wegnemen van bouwsels in de woning of tuin.

De regio’s waar we het meest actief zijn

In Zuidoost Brabant is Helmond de tweede grootste gemeente. Er wonen bijna 100.000 mensen in deze gemeente. U kunt zich deswege voorstellen dat wij hier heel actief zijn met woningontruimingen. Wekelijks verlaten hier tientallen mensen een woning die leeggehaald moet worden. Vaak gaat het om een woning ontruiming na overlijden of een seniorenverhuizing in combinatie met het leeghalen van een woning.

Er zijn uiteraard ook een heleboel andere redenen wanneer een woningontruiming gedaan dient te worden, zoals bij echtscheiding of immigratie.

Op de kaart van Zuidoost Brabant ziet u gemeentes waar wij het meest actief zijn. Dit wil niet zeggen dat we niet in andere gemeentes werken. We werken door heel Zuidoost Brabant en we nemen ook opdrachten aan uit andere gemeentes in de provincie. Staat uw gemeente erbij klik er dan op. Staat uw gemeente er niet bij vraag dan toch gerust een offerte aan of neem contact met ons op.

Deurne Helmond Eindhoven Veldhoven Valkenswaard

Extra diensten van een ontruimingsdienst

Bij een woningontruiming komt het vaak voor dat er extra werk verricht dient te worden. Zodat u een woning bezemschoon opleveren kunt. Dit komt met name voor bij huurwoningen. Zo moeten huurwoningen voldoen aan de opleveringseisen van een verhuurder of woningcorporatie. Soms moeten er aanpassingen verwijderd worden. Ook moet de woning schoon opgeleverd worden. Bij een voorinspectie geeft de woningcorporatie duidelijk aan wat er moet gebeuren.

Als de huisontruiming moet gebeuren bij een koopwoning spreek je over een andere situatie. De koopwoning moet weliswaar leeggemaakt worden, maar extra werk is vaak niet aan de orde. Soms zijn extra werkzaamheden wel nodig, omdat er wellicht elementen zijn die weggehaald dienen te worden, waardoor de woning aantrekkelijker wordt. Dit kunt u het beste met uw makelaar bespreken.

Omdat er bij een het ontruimen van een woning vaak veel diverse werkzaamheden uitgevoerd moeten worden bieden wij deze ook apart uit. Zo kunnen we maatwerk leveren bij elke woningontruiming. Zo kunt u zelf bijvoorbeeld de woning leeghalen en ons inhuren voor herstel- of schoonmaakwerk. Het kan uiteraard ook andersom.

Wilt u weten wat u zelf allemaal zou kunnen doen? Lees dan onze bespaartips.

Een lijst met veel voorkomende aanvullende werkzaamheden die door ons uitgevoerd kunnen worden naast het leegruimen van een woning zijn:

De diensten zijn ook apart van elkaar in te huren.

  • Aanpassingen verwijderen: In een huurwoning worden vaak aanpassingen aangebracht. Als deze niet officieel zijn goedgekeurd door de verhuurder dan moeten deze vaak weggehaald worden. Denk bijvoorbeeld aan houten koof voor gordijnen of een extra keukenkastje.
  • Wandsysteem met planken: Je ziet ze in bijna alle woning en dan vooral in opbergruimtes, zoals de kelder. Deze schappen die tegen de muur bevestigd zijn mogen vaak blijven zitten van de verhuurder. Dit ligt aan de locatie. In een kelder mogen ze vaak blijven, omdat ze functioneel zijn. In de rest van de woning moeten ze vaak verwijderd worden.
  • Lampen verwijderen: Behalve plafonnières moeten hanglampen altijd verwijderd worden. Op het aansluitpunt voor plafondlampen dient een kroonsteentje goed bevestigd te zitten.
  • * Raamvitrage verwijderen: Gordijnen, luxaflex, lamellen, rolgordijnen en overige raamvitrage dient bijna altijd weggehaald te worden.
  • Schroeven & nagels verwijderen: Schroeven, pluggen en nagels dienen bijna altijd uit alle muren en plafonds verwijderd te worden. Meestal moeten de gaatjes ook gedicht worden, maar dit verschilt per verhuurder of woningcorporatie.
  • Schoonmaakwerk: Naast boedelruiming moet een huurwoning altijd schoon opgeleverd worden. Zo moet alles vet en stofvrij zijn. Het sanitair moet kalkloos worden opgeleverd.
  • * Vloerbekleding verwijderen: Als je een huurwoning leeghaalt dan dien je ook bijna altijd de stoffering van de woning weg te halen, zoals de vloerbekleding. Soms mag de vloerbedekking blijven als de nieuwe huurder deze overneemt. Vloerverwijdering komt echter vaak voor bij het verlaten van een huurwoning.
  • Tuin onderhoud: Ook de tuin moet netjes en leeg opgeleverd worden. Zo moeten alle losstaande voorwerpen verwijderd worden. Ook moet alles onkruidvrij zijn. Gras moet gemaaid zijn tot een acceptabele lengte. Struiken & bomen e.d. moeten ook netjes gesnoeid zijn. Zijn er grote aanpassingen verricht in de tuin dan moeten die mogelijk verwijderd worden. Zeker als deze niet officieel zijn aangevraagd.
  • * Tuinhuisje en/of overkapping verwijderen: Voorbeeld van grote aanpassingen zijn een tuinhuisje of overkapping (afdak). Als deze niet officieel zijn goedgekeurd door de verhuurder of woningcorporatie of de algehele staat is erg slecht dan dient u deze tijdens de woningontruiming te verwijderen.
  • Schade herstellen: Stel u heeft schade veroorzaakt aan de huurwoning dan moet u deze herstellen, voordat u de woning verlaat. Het gaat hier niet om normale slijtage, maar om schade die door uw toedoen is veroorzaakt. Stel u heeft een strijkijzer per ongeluk op het aanrechtblad geplaatst, waardoor er een brandplek is ontstaan. In dat geval moet u ervoor zorgen dat het aanrechtblad wordt gerepareerd. Als deze sleets is geraakt door het vele gebruik dan hoeft dat niet.

* de punten in de de lijst van aanvullende werkzaamheden met een sterretje zijn spullen die mogelijk door de nieuwe huurder overgenomen kunnen worden. Zeker als deze spullen nog kwalitatief goed zijn is het mogelijk om deze over te laten nemen. Bedenk wel dat als u hier geld voor vraagt dat de nieuwe huurder wellicht eerder afziet van de overname. Weg laten halen door een woningontruimer kost in elk geval geld.

Wilt u ook weten wat een woningontruiming in Helmond kost?

vraag nu een gratis offerte aan

Ontruimingsvarianten

Een ontruiming kan uit verschillende varianten bestaan. In principe komen bij elke woningontruiming nagenoeg dezelfde werkzaamheden voor, maar sommige type ontruimingen zijn zo afwijkend dat we over ontruimingsvarianten praten. Bij sommige varianten komen herstelwerkzaamheden eerder voor dan bij andere.

Zo heb je bijvoorbeeld een hennepplantage ontruiming. Deze is wezenlijk anders dan een reguliere huisontruiming. Al deze ontruimingsvarianten behandelen we hieronder:

Hennepplantage ontruimen

In huurwoningen komt het regelmatig voor dat er een hennepplantage wordt aangetroffen door de politie. De planten en belangrijke apparatuur wordt door een door justitie aangewezen bedrijf verwijderd.

Vaak blijft er een grote puinzooi achter en mag u zelf de hennepplantage ontruimen. Dit hoort de huurder op te ruimen. Wellicht heeft u dit contractueel ook geregeld. Het komt echter vaak voor dat de huurder en de kwekers met de noorderzon zijn vertrokken en u als verhuurder met een vervuild pand blijft zitten.

De ontmantelde hennepplantage en alle puin dient zo snel als mogelijk te worden verwijderd, zodat u de woning weer kunt verhuren. Op de huurder hoeft u niet te rekenen en u dient waarschijnlijk zelf de hennepplantage te ruimen.

Het ruimen van een hennepplantage is fysiek een zware klus. Daarnaast moeten er vaak ook zaken gedemonteerd worden. Het liefst zo dat er zo min mogelijk extra schade aan het pand wordt veroorzaakt.

Deze klus kunt u uitbesteden aan een woningontruimer. Zij weten als geen ander hoe je dit op een efficiënte manier doet.

Wij hebben enorm veel ervaring met het leegruimen en demonteren van hennepplantages. Wilt u advies en een gratis en vrijblijvend voorstel? Start dan nu de offerteaanvraag.

Spoedontruiming

Als u met een spoedontruiming te maken heeft dan zit u in meestal in een kritieke situatie. De woning moet snel ontruimd worden, omdat de tijd dringt. Lukt dit zelf niet dan is het handig om misschien hulptroepen in te schakelen, zoals een woningontruimer. Een snelontruiming is immers lastig om zelf uit te voeren.

Bij een spoedontruiming is het verstandig om snel te schakelen. U wilt namelijk weten wat een woningontruiming met spoed kost, maar ook of de woning nog op tijd leeggemaakt kan worden.

Neem altijd contact op met een boedelruimer die gratis de woning bezichtigd om te kijken wat er gedaan moet worden. Alleen op deze manier kan een passend voorstel gedaan worden. Daarnaast is het belangrijk of de offerte ook gratis en vrijblijvend is.

Als het om een spoedontruiming gaat kunnen wij u snel helpen. Een spoedontruiming hoeft niet altijd duurder te zijn dan een woningontruiming. Omdat wij, maar ook andere woningontruimers meestal niet voor langere periodes zitten volgeboekt kan een woningontruiming meestal snel ingepland worden.

Wilt u een gratis en vrijblijvende offerte voor een spoedontruiming van ons? Schroom dan niet om de offerteaanvraag te starten.

Zorgkamer spoedontruiming

Een zorgkamer moet meestal snel ontruimd worden. Meestal moet de zorgkamer binnen 5 tot 10 dagen leeg zijn. Een dergelijke spoedontruiming van een zorgkamer is meestal niet zo veel omvattend. De meeste mensen die in een zorginstelling wonen hebben meestal enkele functionele meubels staan. Dat komt ook omdat de kamer meestal klein is.

Een dergelijke spoedontruiming kan meestal snel uitgevoerd worden. Wilt u advies neem dan gewoon eens contact op via email of telefoon.

Bakwagen van binnen met houtafval

Seniorenverhuizing

Een seniorenverhuizing is meestal een combinatie van een huisontruiming en een verhuizing. In dit soort gevallen hebben we meestal te maken mee een huishoudensopheffing van een normale woning. Het woningtype kan verschillen. Soms wonen mensen tot op late leeftijd in een appartement, eengezinswoning of zelfs een vrijstaande woning.

Soms is het niet meer mogelijk om zelfstandig te blijven wonen of om het huishouden in een normale woning aan te kunnen. De bewoner moet dan verhuizen naar een seniorenwoning of een zorginstelling. Omdat we steeds langer in onze woning blijven wonen gebeurt dit meestal op hoge leeftijd. Meestal als we bejaard en/of zorgbehoevend zijn.

Een seniorenverhuizing met een huisontruiming moet dan meestal door andere mensen uitgevoerd worden. Vaak zijn doet de familie dit. Soms in combinatie met een woningontruimer die ook seniorenverhuizingen verricht. Soms worden een ontruiming en verhuizing ook gehele uitbesteedt aan een woningontruimer.

Bij een dergelijke verhuizing heb je meestal te maken met een persoon die niet meer zo goed kan. Stress moet vaak ook vermeden worden. Daarom wordt er bij een seniorenverhuizing rekening gehouden met deze situatie. Zo worden er vaak extra handelingen verricht, zoals het inpakken van spullen. Of het demonteren van kasten. Ook moet in de nieuwe woning vaak extra werk verricht worden. Het is niet gewoon afleveren van de spullen in de woning, maar ook demonteren van zaken, lampen ophangen en spullen op de plek zetten.

Het is verstandig om een seniorenverhuizing binnen 1 dag uit te voeren. Voor de familie die helpt kan het verstandig zijn om hulp hierbij in te schakelen. Een ontruimingsdienst die ook verhuisd kan hierbij een uitkomst zijn.

Garage of berging opruimen

Regelmatig zijn mensen op zoek naar hulp bij het opruimen van hun garage. Soms ook van een berging. De spullen hebben in de loop der tijd flink opgehoopt. Vaak met allerhande spullen die in principe niet meer gebruikt worden. Een garage of berging die overvol is met overtollige spullen kan als een doorn in het oog ervaren worden. U kunt de ruimte immers niet meer goed gebruiken. Soms zelfs helemaal niet. Dit moet veranderen. Opruimen is niet alleen fysiek zwaar, maar zeker ook emotioneel. Opruimen kan namelijk héél emotioneel zijn. Alles wat vastgepakt wordt is emotioneel geladen. Soms krijgt u gedachtes bij elk ding dat u vastpakt. Er komen herinneringen naar boven of u denkt daar heb ik toen zoveel voor betaald. Een andere gedacht is vaak: dat zou ik nog wel eens kunnen gebruiken. Hoe dan ook belemmerd het u om te ontspullen, zoals ze dat op vandaag de dag noemen.

Gelukkig zijn er ontruimers die u erbij kunnen helpen. Mensen die gewoon alles voor u weghalen. Of juist alleen de spullen die u niet meer wil. Door de ervaring van ontruimers kan er ook advies gegeven worden. Een klankbord dat u helpt beslissingen te maken. Ze helpen u de knoop door te hakken.

Als u echt problemen heeft met het wegdoen van spullen dan kunt u ook gebruik maken van een opruimcoach. Dit is niet wat wij doen, maar wij adviseren u wel dit te doen als u erg veel stress ervaart bij het opruimen van spullen.

Zolder of kelder opruimen

Bij een zolder of kelder laten opruimen heeft u precies dezelfde situatie als bij het opruimen van een garage of berging. Het enige verschil is de ruimte. Die is anders gesitueerd, waardoor deze vaak lastiger te bereiken zijn. Dat wil niet zeggen dat deze ruimtes u niet in uw hoofd zitten. Ze kunnen net zo handig zijn als een garage. Daarnaast is het opruimen ervan een heerlijke ervaring. U krijgt er een rustig gevoel van.

Hulp bij het opruimen is niet alleen handig, zodat u zelf niets hoeft te doen, maar het kan u ook over de streep trekken spullen weg te doen die u gevoelsmatig wil houden die het eigenlijk niet waard zijn. Ze zeggen ook wel eens vreemde ogen dwingen. Dat is overigens niet slecht, maar juist goed. U wordt min of meer op een relatief positieve manier gedwongen iets te doen dat u zelf niet lukt.

Uiteraard is dit niet altijd het geval en wilt u gewoon van de spullen af. U heeft de zolder en/of kelder sluipenderwijs volgezet met spullen en nu wilt u het gewoonweg vanaf. De zolder ontruimen is dan de enige oplossing.

Als u dit zelf niet lukt dan kunt u een woningontruimer inhuren. De woningontruimer komt gewoonweg met een aantal ervaren mensen die u al deze zorg uit handen neemt. Ze laden de spullen in de auto en voeren het dan voor u af.

Bedrijfsontruiming

Het ligt voor de hand dat wij ook bedrijfsontruimingen uitvoeren. Dit is niet enkel beperkt en alleen beperkt tot het sjouwen van spullen uit een bedrijfspand. Door jarenlange ervaring met woningen ontruimen en bedrijfsontruimingen hebben we veel ervaring opgedaan.

U moet dan denken aan het weghalen van stellingen, schappensystemen en nog veel meer. In principe hebben we veel ervaring opgedaan met strip-, sloop- en demontagewerk. Deze werkzaamheden komen namelijk vaak voor bij het leegruimen van een bedrijf.

Deze kennis en ervaring is belangrijk om een bedrijfspand efficiënt en snel te ontruimen en gereed te maken voor de oplevering bij de verhuurder of makelaar.

Een bedrijfsontruiming is meestal meer dan enkel het leeghalen van een bedrijfspand. Zo moeten we vaak aanvullende zaken worden gedaan. Ook is het belangrijk om een ervaren bedrijfsontruimer te nemen als u van mening bent dat er ook specialistischere zaken gedaan moeten worden, zoals demontage of klein sloopwerk.

Een bedrijfspand leeg laten ruimen?

vraag uw gratis en vrijblijvende offerte aan

Schoonmaken van een woning (na overlijden)

Wij bieden uiteraard ook een service aan, waarbij we de woning schoonmaken na het leegmaken van een woning. Deze dienstverlening kan ook afzonderlijk worden ingehuurd.

U maakt de woning dan zelf leeg en huurt ons in om de woning schoon te maken.

Vaak moet een woning grondiger schoongemaakt worden na een overlijden. Soms is de bewoner lange tijd ziek geweest en is mede daardoor tekort geschoten in het huishouden. Dit is vaak het geval. We komen het regelmatig tegen.

In sommige gevallen zijn er schoonmaakwerkzaamheden die pittig zijn. We spreken dan eigenlijk over reinigingswerk, zoals het verwijderen van nicotine van de muren en plafond.

Als je nicotine hebt verwijderd van de muren dan ben je er nog niet. In de meeste gevallen moet je dan ook nog de muren en meestal ook plafonds opnieuw wit verven.

Woningontruiming na overlijden

Het vaakst komt een woningontruiming na overlijden voor. Meestal is dat bij een eenpersoonshuishouden, waar de laatste bewoner van de woning overlijdt. Dit soort woningontruimingen drukken extra zwaar op de nabestaanden of soms ook op de executeur testamentair. De laatste is vaak een familielid, maar kan ook een buitenstaander zijn, waarvan de overleden persoon bij leven dacht dat deze persoon geschikt zou zijn om taken, zoals het leeghalen van de woning goed kan uitvoeren. Dit wordt in een testament vastgelegd. Soms is er zelfs een budget vastgelegd die de kosten van het leeghalen van de woning dekt. In dit geval moet je wel rekening houden met het budget voor een huisontruiming. De kosten mogelijk dan vaak niet hoger uitvallen. Als er geen speciale persoon is aangewezen dan zijn het de erfgenamen die zaken na het overlijden moeten regelen. Deze kunnen ook zelf alles uitvoeren, waardoor het leeghalen van de woning nagenoeg gratis is.

Voor erfgenamen die meestal familieleden zijn is een woningontruiming wel een extra zware klus die bovenop een heleboel andere taken komt. Een woning ontruimen van een dierbare is ook gaat ook niet in de koude kleren zitten. De woning, maar ook het interieur en de inboedel kunnen constant voor emoties zorgen bij het leegruimen van de woning na het overlijden van een dierbare. Dit is een van de hoofd redenen om bedrijf in te huren die op een respectvolle & discrete manier de woning leegmaakt.

De executeur testamentair heeft vaak ook een heleboel taken en verantwoordelijkheden. Deze bestaan uit alle taken die komen kijken bij het in goede banen leiden van de verdeling van de nalatenschap als ook alle andere zaken die geregeld worden na een overlijden. Een heleboel staat beschreven in het testament. Dat neemt niet weg dat op deze persoon nagenoeg alle last zelf moet dragen. Uiteraard heeft het voordelen, maar hij of zij is toch constant het aanspreekpunt en dient ook een heleboel werk geheel alleen te verzetten. Als blijkt dat een groot deel van de inboedel niet overgenomen wordt door erfgenamen dan moet de woningontruiming na overlijden uitgevoerd worden.

Van een executeur testamentair kan men niet verwachten dat deze eigenhandig de woning leegmaakt. Vaak kunnen de erfgenamen en/of nabestaanden de woningontruiming uitvoeren, maar soms kan dit niet door verschillende redenen. De erfgenamen willen of kunnen het niet uitvoeren door fysieke of emotionele beperkingen. Het komt ook voor dat de erfgenamen juist niet goed met elkaar kunnen samenwerken, omdat er onenigheid of geen onderling contact is. Dit maakt het erg lastig voor een executeur testamentair. In dit soort gevallen wordt er regelmatig gebruik gemaakt van een ontruimingsbedrijf.

Een ontruimingsbedrijf kan een woningontruiming na overlijden geheel voor de erfgenamen of executeur testamentair ontzorgen. Zo ontlast u uzelf, zodat u zich kunt richten op belangrijkere zaken die komen kijken bij een overlijden. Ook de emotionele belasting is daardoor hopelijk een stuk minder, zodat het overlijden van uw dierbare minder stressvol wordt ervaren.

Waarop letten bij het inhuren van een woningontruimer

Het leeghalen van een woning is een zware klus die organisatorisch goed geregeld dient te worden. Deswege is het verstandig om een betrouwbare woningontruimer te nemen die ervaring heeft om een woning efficiënt, snel en voorzichtig kan ontruimen.

De meeste woningontruimers gaan bij het leegmaken van een woning ordelijk te werk. Derhalve is het ook verstandig om niet te kiezen voor een dienstverlener die hier geen ervaring mee heeft. Zo zijn er klussenbedrijven, maar ook schoonmaakbedrijven die dit zouden kunnen doen. Alhoewel het geen rocket science is kan het zijn dat deze bedrijven geen ervaring hebben, waardoor de kosten van een woningontruiming omhoog kunnen schieten.

Wij adviseren eerlijkerwijs om altijd binnen uw eigen netwerk na te gaan of men ervaring heeft met ontruimers. Er zijn wellicht kennissen die ooit eerder te maken hebben gehad met het leegmaken van een woning, waarbij ze een ontruimingsdienst hebben ingehuurd. U krijgt op deze manier vaak waardevolle tips. Wellicht dat men een betrouwbare ontruimer kent. Soms heeft men ook negatieve ervaring met een ontruimer. Deze informatie is net zo waardevol.

Gaat het om een woningontruiming in Helmond dan is de kans groot dat u van ons hoort. Wij zorgen goed voor onze klanten en hopen dat we dan ook dat we aanbevolen worden.

Als u een ontruimer benadert voor het bezemschoon maken van een woning dan is het handig dat deze transparant is. Zo moeten de kosten voor het leegruimen van de woning helder worden, voordat de woning ontruimt wordt. Het belangrijk om te weten wat ze rekenen voor bijvoorbeeld een bezichtiging van de te ontruimen woning in Helmond. Er enkele landelijke ontruimers die veel kilometers moeten afleggen. Mogelijk rekenen zijn hier geld voor. Een bezichtiging van een woning in de ontruimingssector is altijd gratis en vrijblijvend.

Daarnaast wordt er een voorstel gedaan. Een offerte moet ook gratis en vrijblijvend zijn. Deze vraag is ook belangrijk om te vragen, alvorens u de ontruimer om een offerte vraagt.

Onze offertes worden altijd gratis afgegeven. Ook zijn ze vrijblijvend. U bent nergens aan gebonden. Wilt u een offerte? Start dan de offerteaanvraag.

Bij een woningontruiming na overlijden hechten mensen vaak waarde aan respectvolle omgang met de inboedel van de overleden persoon. Zeker als er veel persoonlijke spullen achterblijven dan is discretie vaak ook een belangrijk punt. Als u hier ook waarde aan hecht vraag dan hoe het ontruimingsbedrijf te werk gaat.

Enkele vragen die u kunt stellen: Gooit jullie alle spullen weg? Hoe worden de spullen in dat afgevoerd? In een afvalcontainer? Gooit men alles weg in een afvalcontainer en u vindt dit geen prettig idee dan zijn dit belangrijke vragen en wilt u mogelijk toch eens verder kijken.

Zijn er zaken waarvan u wilt dat ze niet in de handen van derden vallen, zoals persoonlijk documenten? Soms zijn er ook documenten met gevoelige informatie die vernietigd dient te worden. Dan kunt u vragen of er mogelijkheden zijn om ze te vernietigen. Wij doen ook regelmatig documenten laten vernietigen voor onze klanten. Dit is een extra service die we aanbieden, zodat mensen ons met een gerust hart kunnen inzetten.

Zijn er mogelijk spullen van waarde die u nog niet bent tegengekomen dan is het verstandig om een ontruimingsdienst in te huren die hier rekening mee houdt. Een ervaren woningontruimer let goed op wat er weggaat. Als men dan iets tegenkomt legt men dit aan de kant voor u. Dit geldt ook als u niet heeft aangegeven dat er waardevolle spullen aanwezig (kunnen) zijn. Een betrouwbare en ervaren ontruimer zal de spullen altijd er tussenuit nemen en aan u overhandigen.

Als u een woning heet die voor een bepaalde datum leeg moet zijn is het verstandig aan de ontruimer te vragen wanneer ze het werk kunnen uitvoeren. Dit moet uiteraard voor de sleuteloverdracht zijn, maar het is wel een belangrijke vraag. Als u akkoord gaat met de offerte dan dient u tegelijkertijd een datum af te spreken.

Voor iedereen zijn kosten belangrijk. U wilt weten wat het leeghalen van een woning kost. Dat is niet vreemd om daar op in te gaan. Vraag altijd na of men met een vaste prijs werkt. Wij werken bijvoorbeeld altijd met een vaste prijs voor het leegruimen van een woning. De prijs verandert alleen als er nog iets onduidelijk is omtrent het woning ontruimen. Als voorbeeld: bij een huurwoning wordt vaak een vloer ter overname aangeboden, maar het is dan niet zeker of de vloer eruit gehaald dient te worden of niet. Als wij deze eruit moeten halen dan moeten we daar meer voor rekenen. In dit geval zouden we dan twee vaste prijzen afgeven. Een voor enkel het werk wat zeker moet gedaan worden en een met de vloerbekleding erbij.

Als u een bedrijf moet ontruimen, waarbij ook allerhande zaken verwijderd moeten worden die u heeft aangebracht en u denkt dat voor bepaalde klussen enige ervaring en mogelijk zelfs expertise nodig is dan is het verstandig om na te gaan hoe ervaren de woningontruimer is.